آفتاب

خرسند: افراد صاحب تریبون به دنبال مچ‌گیری نباشند

خرسند: افراد صاحب تریبون به دنبال مچ‌گیری نباشند

یک عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: در بیان مواضع باید مراقب باشیم تا تندروی نکنیم؛ به ویژه اینکه ما هم اکنون در شرایط حساسی قرار داریم که از جمله این شرایط موضوع مذاکرات و مشکلات داخلی کشور است.

یک عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: در بیان مواضع باید مراقب باشیم تا تندروی نکنیم؛ به ویژه اینکه ما هم اکنون در شرایط حساسی قرار داریم که از جمله این شرایط موضوع مذاکرات و مشکلات داخلی کشور است.

حجت الاسلام والمسلمین محمد خرسند در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد:‌ کسانی که صاحب نظر و دارای تریبون‌ هستند یکی از معیارهایی که همواره باید مورد توجه قرار دهند رعایت تقوا در کلام و موضع‌گیری‌هایشان است.

وی با بیان اینکه افراد صاحب تریبون باید شرط انصاف را رعایت کنند و به دنبال مچ‌گیری نباشند، گفت: این افراد نباید دستاوردهای نظام را نادیده بگیرند و بدانند که کلام، نوشته و موضع گیری‌های آن‌ها اگر براساس تقوا و اخلاص باشد اثرگذار خواهد بود.

این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به نامگذاری سال جاری با عنوان همدلی و همزبانی گفت: فقط به سخنرانی و بخشنامه نمی‌شود که این شعار را مدنظر قرار داد باید عملکردها مطابق این شعار باشد و هم دولت نسبت به مردم و هم مردم نسبت به دولت همدلی و همزبانی را با رعایت انصاف و اخلاق مدنظر قرار دهند.

خرسند خاطرنشان کرد: در بیان مواضع باید مراقب باشیم تا تندروی نکنیم به ویژه اینکه ما هم اکنون در شرایط حساسی قرار داریم که از جمله این شرایط موضوع مذاکرات و مشکلات داخلی کشور است. ضمن اینکه انتخابات مجلس شورای اسلامی را نیز در پیش داریم.

وی با مورد توجه قراردادن موضوع مذاکرات اظهار کرد: وقتی مقام معظم رهبری اصل مذاکرات را تایید می‌کنند ما نیز باید آن را تایید کنیم. وقتی که ایشان تیم مذاکره کننده را غیور، امین، شجاع و متدین می‌دانند ما هم باید چنین نگاهی داشته باشیم.

این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: در این راستا معتقدم دلواپسی دلواپسان باعث شد که سطح مذاکرات ارتقا پیدا کند و بلوغ فکری مردم ما در این باره و همچنین حساسیت مردم نسبت به منافع ملی‌شان بیشتر شود و دشمن هم متوجه شود که در مقابل یک اراده مستحکم قرار گرفته است.

خرسند با تاکید بر اینکه تیم مذاکره کننده نماینده کشور ماست اظهار کرد: اگرچه ممکن است که این تیم گرایش‌های خاص سیاسی خود را داشته باشد که برخی در کشور آن را نمی‌پسندند اما به هر حال این مذاکره کنندگان به عنوان نمایندگان رسمی جمهوری اسلامی قلمداد می‌شوند و ما باید این تیم را حمایت کنیم اگرچه لازم است تا بیان کننده نقدها و انتقادات نیز باشیم.

وی با اشاره به تصویب طرح الزام حفظ دستاوردهای هسته‌ای که در مجلس، گفت: در عمل این طرح دولت و تیم مذاکره کننده را نجات داد و مانعی در برابر زیاده‌خواهی‌های دشمن ایجاد کرد.

خرسند اضافه کرد: متاسفانه برخی مواقع شاهد هستیم که افراد نسبت به همدیگر دچار افراط و تفریط‌ها و برخوردهایی می‌شوند که شرط اعتدال و اخلاق در آن رعایت نمی‌شود. مثلا شاهدیم که در برخی عرصه‌های مدیریتی کشور برخی مسئولین و دولتمردان رفتار حذفی دارند در حالی که شعار دولت اعتدال بوده و ما معتقدیم که دولت باید به این شعار خود پایبند باشد و از نیروهای ارزشمند و از همه طیف‌های سیاسی استفاده کند. در این راستا حذف برخی نیروهای ارزشی و دلسوز از برخی وزارتخانه ها مورد توجه است.

این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی همچنین در پاسخ به سوالی درباره ضرورت نظارت بر عملکرد افراد صاحب تریبون گفت: یک نوع نظارت به تقوا و ایمان افراد برمی‌گردد و آن‌ها خودشان باید ناظر و مراقب عملکرد خودشان باشند.

خرسند گفت: از سوی دیگر دستگاه‌های نظارتی و آن‌هایی که وظیفه دارند با تخلفات،قبح‌شکنی‌ها، بی‌تقوایی‌ها و بی‌انصافی‌ها برخورد کنند و تذکر دهند. هم در دولت و هم در مجلس و به ویژه در دستگاه قضایی باید به وظایف خود عمل کنند و اجازه ندهند که حریم شکنی و بی تقوایی در کشور در بیان مواضع در عرصه‌های مختلف از جمله مطبوعات و رسانه‌ها و تریبون‌های عمومی شکل بگیرد و باعث ایجاد جو ناآرام و مشوش شود.

انتهای پیام

کد N869971

وبگردی