آفتاب

محکومیت جهانی حملات تروریستی فرانسه، تونس و کویت

محکومیت جهانی حملات تروریستی فرانسه، تونس و کویت

مقامات کشورهای مختلف جهان سه حمله تروریستی روز جمعه ۲۶ ژوئن در کشورهای تونس، کویت و فرانسه را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزای مهر به نقل از خبرگزاری ها، دولت سوریه حمله تروریستی به نمازگزاران مسجد امام صادق (ع) در حین اقامه نماز را محکوم کرد. وزارت خارجه سوریه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: این اقدام تروریستی در چارچوب جنگ تروریستی علیه امت های اسلامی و عربی و کل ملت های جهان انجام می گیرد، تروریسمی که سوریه در گذشته نسبت به آن هشدار داده بود.

وزارت امور خارجه روسیه نیز حمله تروریستی به مسجد امام صادق (ع) کویت و شهر توریستی سوسه تونس را محکوم و با خانواده های قربانیان ابراز همدردی کرد. در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: ما حملات تروریستی کویت و تونس را به شدت محکوم می کنیم و به خانواده های قربانیان تسلیت می گوییم.

کشورهای اروپایی نیز حملات تروریتسی فرانسه، کویت و تونس را که منجر به کشته و زخمی شدن بیش از 260 نفر شد را محکوم کردند. در همین رابطه فرانسوا اولاند و الباجی قائد السبسی روسای جمهوری فرانسه و تونس در تماس تلفنی در زمینه مبارزه با تروریسم اعلام همبستگی کرده و خواستار مبارزه با این معضل شدند.

همچنین ماریانو راخوی نخست وزیر اسپانیا ضمن ابراز همدردی و همبستگی با قربانیان این حملات تروریستی، گفت: دمکراسی خواهان همیشه در مقابل تروریسم ایستادگی خواهند کرد. دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس از دیگر مقامات اروپایی بود که ضمن محکوم کردن حملات تروریستی تونس و فرانسه، یادآور شد: حوادث تونس و فرانسه امکان دارد در هر مکان دیگری رخ دهد و باید برای مبارزه با تروریسم اتحاد و همبستگی داشت.

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان نیز حملات تروریستی فرانسه، تونس و کویت را که به صورت همزمان رخ داد محکوم کرد و گفت: اخبار بار دیگر چالش های بزرگی که با آن مواجهیم را به ما نشان داد. در همین راستا وزارت امور خارجه جمهور اسلامی ایران نیز حمله تروریستی به مسجد امام صادق (ع) کویت را که منجر به کشته وزخمی شدن تعدادی از نمازگزاران روزه دار گردید به شدت محکوم کرد.

مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: تروریسم تکفیری، همانطور که بارها جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده، مهمترین تهدید ملت های منطقه است و دولت های منطقه باید مبارزه ای جدی با این پدیده شوم و منابع تغذیه مالی و فکری آن را در اولویت سیاست های امنیتی خود قرار داده و سازوکارهای جمعی منطقه ای را برای ریشه کن کردن آن هرچه سریع تر شکل دهند .

کد N869877

وبگردی