آفتاب
فیصل مقداد:

سوریه نسبت به گسترش اقدامات تروریستی هشدار داده بود

سوریه نسبت به گسترش اقدامات تروریستی هشدار داده بود

معاون وزیر امور خارجه سوریه تاکید کرد دمشق همیشه مخالف اقدامات تروریستی بوده و نسبت به گسترش این اقدامات در سایر کشورها هشدار داده بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری سانا، فیصل مقداد با بیان اینکه عناصر مسلح و حامیان آنها دین، اخلاق و وطن ندارند، خواستار توقف حمایت های مالی و تسلیحاتی از این عناصر و محاکمه کشورهای حامی تروریسم شد.

وی در گفتگو با تلویزیون سوریه عنوان کرد: سوریه در گذشته نیز نسبت به گسترش اقدامات تروریستی در سایر کشورها هشدار داده بود و اکنون نیز در این مورد هشدار می دهد.

معاون وزیر امور خارجه سوریه ضمن ابراز همدردی با خانواده های قربانیان حملات تروریستی، تصریح کرد: اینکه اقدامات تروریستی در یک روز در چندین کشور به ویژه کویت و تونس به وقوع پیوسته باشد، مسئله عجیب و غافلگیری کننده ای نیست.

این مقام سوری با اشاره به اینکه ملت و رهبران سوریه در قبال اقدامات تروریستی علیه کویت و تونس ابراز تأسف و ناراحتی می کنند، گفت: ما در مناطق مختلف سوریه از جمله الحسکه، دیر الزور و درعا مشغول مبارزه با تروریسم هستیم، این تروریست ها توسط رژیم های ترکیه، اسرائیل و خاندان حاکم در عربستان و دیگر طرف ها از جمله آمریکا و کشورهای اروپایی حمایت می شوند و تروریسمی که آنها تشویق به کشتار انسان های بی گناه می کنند باید به خود آنها بازگردد.

معاون وزیر امور خارجه سوریه ادامه داد: باید به جامعه بین الملل یادآور شوم که ما صدها نامه به شورای امنیت فرستادیم و به صورت دقیق نسبت به آنچه که امروز در حال رخ دادن است، هشدار دادیم. به گفته وی اگر جهانیان با تمام توان علیه تروریست های داعش و جبهه النصره متحد نشوند جهان را هرج و مرج، کشتار و خونریزی فرا خواهد گرفت.

فیصل مقداد با بیان اینکه برادران تونسی تلاش های زیادی برای مبارزه تروریسم انجام می دهند، گفت: ولی ما نیاز به هماهنگی میان تونس و سوریه و کویت و سوریه برای مبارزه با این گروهک های تروریستی داریم.

وی با تاکید بر آمادگی کامل سوریه جهت مبارزه با تروریسم، تصریح کرد: حامیان تروریسم از جمله رهبران فرانسه اعم از فرانسوا اولاند رئیس جمهور و لوران فابیوس وزیر امور خارجه این کشور و دیگر رهبران اروپا و آمریکا باید حمایت های خود از تروریسم را متوقف کنند چرا که در غیر اینصورت آنها نیز در آینده هدف اقدامات تروریستی بیشتر خواهند بود.

کد N869874

وبگردی