آفتاب
معاون دبیرشورای عالی امنیت ملی خواستار شد:

همکاری همه کشورها در قطع کمک به گروههای تروریستی

همکاری همه کشورها در قطع کمک به گروههای تروریستی

ششمین اجلاس بین المللی امنیتی روسیه در اولان اوده برگزار شد.

به گزارش ایسنا، معاونین روسای جمهور و مقامات عالی رتبه امنیتی از ٦٥ کشور و همچنین معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در نشست یک روزه روز پنج شنبه گذشته مهمترین چالش های امنیتی جهان و منطقه خاورمیانه را طی چندین نشست تخصصی مورد رایزنی قرار دادند.

شرکت کنندگان در این اجلاس ضمن اشاره به فعالیت گروههای افراطی و تروریستی در چندین کشور، بر ضرورت رایزنی مداوم و اتخاذ تصمیم در سطوح مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی برای دستیابی به امنیت پایدار در سطح جهان تاکید کردند.

میرمحمدی معاون دبیرشورای عالی امنیت ملی کشورمان نیز طی سخنانی در این اجلاس با برشمردن برداشت نادرست از اسلام و استفاده ابزاری برخی کشورها از احساسات جوانان، بر لزوم اتخاذ رویکردی جامع و توجه به ریشه‌های افراط‌گردایی و نیز همکاری همه کشورها در قطع کمک به گروههای تروریستی در سوریه و عراق تاکید کرد.

معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی طی سخنانی در نشست فرعی این اجلاس تحت عنوان "بحران منابع آب" با اشاره به اینکه مشکلات محلی کم‌آبی در برخی نقاط جهان به تدریج به مشکل جهانی تبدیل می‌شود، مدیریت همزمان منابع آب و مصرف آن و همچنین همکاری مشترک کشورهای دارای منابع آبی آب شیرین را ضروری دانست.

وی بر اهمیت استفاده از شیوه های نوین مدیریت منابع آب، تعریف منافع مشترک در حوضه‌های آبی و رودخانه‌ای مرزی و توسعه فناوری در ابزارهای مورد استفاده در صنعت آب تاکید نمود.

انتهای پیام

کد N869855

وبگردی