آفتاب

نتایج گفتگوهای یمن با حضور نماینده رئیس جمهوری روسیه بررسی شد

نتایج گفتگوهای یمن با حضور نماینده رئیس جمهوری روسیه بررسی شد

میخائیل بوگدانف فرستاده رئیس جمهور روسیه به خاورمیانه و آفریقا و معاون وزیر خارجه این کشور نتایج گفتگوهای یمن را با حزب« کنگره ملی» این کشور بررسی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد فرستاده رئیس جمهوری روسیه به خاورمیانه و آفریقا با اعضای حزب کنگره ملی یمن که ریاست آن را علی عبد الله صالح بر عهده دارد، در ۲۶ ژوئن در مسکو نشست برگزار کرد.

سرپرستی اعضای هیئت حزب کنگره ملی «عارف الزوکا» دبیر کل این حزب بر عهده داشت که «ابوبکر القربی» وزیر امور خارجه سابق و «یاسر العوادی» معاون دبیر کل حزب کنگره ملی در این نشست شرکت داشتند.

در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه آمده است: اعضای هیئت یمنی ارزیابی های خود از گفتگوهای یمن در زمینه حل و فصل بحران این کشور که ۱۸ الی ۲۰ ژوئن به سرپرستی سازمان ملل برگزار شد را ارائه کردند.

اعضای هیئت یمنی در این نشست از تلاش های اسماعیل ولد الشیخ احمد فرستاده سازمان ملل متحد به یمن در زمینه تداوم مذاکرات به منظور غلبه بر بحران حاد سیاسی در این کشور قدردانی کردند.

بر این اساس روسیه نیز بر موضع ثابت خود در زمینه توقف درگیری های مسلحانه و خشونت در یمن در اسرع وقت ممکن، از سرگیری آتش بس انسانی در آینده ای نزدیک و ایجاد شرایط مناسب برای ارسال کمک های انسانی به تمام نقاط این کشور بحران تأکید کرد. همچنین طرف های روسی و یمنی به حل و فصل مشکلات در یمن از طریق گفتگوهای جامع ملی تأکید کردند.

کد N869792

وبگردی