آفتاب
نماینده شیراز تاکید کرد

لزوم تغییر یا توقف برنامه پزشک خانواده در فارس

لزوم تغییر یا توقف برنامه پزشک خانواده در فارس

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: برنامه پزشک خانواده یا باید با اعمال تغییراتی اصلاح شده و ادامه پیدا کند یا به شکل کامل متوقف شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، جعفر قادری در جلسه پرسش و پاسخ مردمی گفت: برنامه پزشک خانواده‌ای که در غرب اجرایی شد، اختیاری و به همراه دادن امتیازاتی بود، اما در ایران به دو شکل متفاوت در استان‌های فارس و مازندران اجرایی شده است.

او با تصریح اینکه در استان مازندران رضایت‌ مردمی از این طرح بیشتر است، گفت: در فارس به‌جای آنکه آزادی عمل بیشتری برای مردم ایجاد شود، محدودیت ایجاد شده است بطوریکه برای استفاده از خدمات تخصصی و بالاتر اگر از کانال پزشک خانواده باشد فرانشیز می‌دهد در غیراینصورت هزینه‌ها کاملا آزاد محاسبه می‌شود.

قادری با بیان اینکه این مورد در مازندران اختیاری است، گفت: پیگیری جدی داشتیم که یا این برنامه به کل کشور تعمیم پیدا کرده و امکان ورود تمام نمایندگان به آن وجود داشته باشد، یا در این دو استان هم متوقف شود.

وی با بیان اینکه خواستار نظرسنجی توسط مرکز پژوهش‌های مجلس نیز شده‌ایم، گفت: به‌دلایلی مرکز پژوهش‌ها جرات نمی‌کند در این بحث ورود داشته باشد.

قادری با یادآوری اینکه در برنامه پخش شده از صدا و سیمای مرکز فارس، 85 درصد از شرکت کنندگدن مخالفت خود را با اجرای آن اعلام کرده‌اند، از پیگیری‌های انجام شده برای حل مشکل برنامه پزشک خانواده در فارس خبر داد و گفت: خوشبختانه نظر مکتوب وزرای بهداشت و تعاون در این خصوص دریافت شده تا محدودیت‌های برنامه پزشک خانواده برداشته شود.

وی تصریح کرد: اکنون افراد تحت پوشش برنامه پزشک خانواده در مازندران، از صفر تا صد خدمات پزشکی را به شکل کاملا رایگان دریافت می‌کنند، اما در فارس اینگونه نیست.

قادری همچنین بی‌ثباتی مدیریتی یکی از مشکلات در مسیر توسعه دانست و با انتقاد از تغییرات متعدد در سطح مدیریت شهرستان شیراز، گفت: شیراز 30 درصد از جمعیت کل استان را در خود جای داده است و این تغییرات مکرر و تعیین مداوم سرپرست برای فرمانداری، مشکلات جدی به‌همراه خواهد داشت.

قادری در بخشی از سخنان خود و در خصوص روابط بین‌الملل ایران نیز گفت: مسائل در این سطح را باید با هم و مرتبط با هم دید، مسائل هسته‌ای ما باید با سایر مسائل به شکلی منطقی دیده و دنبال شود.

وی توسعه ارتباطات با روسیه و هند را یکی از راهکارهای مهم در توسعه روابط بین‌الملل برای حل مشکلات دو کشور دانست.

قادری همچنین با اشاره به اینکه راهکارهایی برای حل مشکلات اقتصادی کشور وجود دارد، استفاده از گاز طبیعی برای تولید برق و عرضه برق تولید شده به کشورهای منطقه را یکی از این راهکارها دانست.

این نماینده مجلس با اشاره به تهدیدات غرب علیه ایران اسلامی، گفت: طی این سال‌ها غرب از تمام توان مدیریتی خود، مالی کشورهای عربی و حماقت و نادانی موجود در برخی نیروهای مذهبی برای ضربه زدن به ایران اسلامی استفاده کرده است، اگر رهبری مدبرانه رهبر معظم انقلاب و تلاش‌های ایشان و پیروی دقیق از ایشان نبود، مشکلات زیادی به‌وجود آمده بود.

وی با تصریح اینکه جمهوری اسلامی ایران اکنون مدیریت منطقه را در دست دارد، گفت: اگر نتوانیم مسائلی را که در اطرافمان می‌گذرد مدیریت کنیم، داخل مرزهایمان را هم نمی‌توانیم مدیریت کنیم، اینکه اتفاقات متعدد سال‌های گذشته کشور افغانستان و مسائل اخیر کشور عراق، کمترین مشکل را برای ما در پی نداشته، نتیجه مدیریت خوب ایران اسلامی بوده است.

قادری گفت: برخی می‌گویند اگر مبالغی که در خارج هزینه می‌کنیم در کشور هزینه می‌شد، مشکل اقتصادی وجود نداشت، اینگونه نیست، اول اینکه به آن شکل هزینه‌ای در خارج کشور نداریم، از طرفی حجم مبادلات ما با عراق و منطقه، آنچه را هم هزینه کرده‌ایم چند برابر باز می‌گرداند، زیرا از طریق توسعه مبادلات خارجی می‌توانیم هزینه تولید را کاهش دهیم، شاید اشتباه ما این است که در این حوزه‌ها عمقی‌تر ورود نکرده‌ایم.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در عین‌حال که مسائل هسته‌ای روی اقتصاد تاثیراتی داشته اما استیصال و خودکم‌بینی موضوعیت ندارد، ما در بخش‌های معادن و کشاورزی سرمایه‌گذاری‌هایی کرده‌ایم و نشان‌داده‌ایم که می‌توانیم مسائل داخلی را با اتکا به توان داخل اداره کنیم.

انتهای پیام

کد N869614

وبگردی