آفتاب
عضو هیات رئیسه مجلس در گفتگو با مهر:

مجلس نسبت به مذاکرات حساس است/ تشکیل جلسه فوری در صورت لزوم

مجلس نسبت به مذاکرات حساس است/ تشکیل جلسه فوری در صورت لزوم

عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه نمایندگان بیش از همه نسبت به نتیجه مذاکرات هسته‌ای حساس هستند، گفت: پیش‌بینی کرده‌ایم اگر شرایط خاصی در این رابطه اتفاق بیفتد، با وجود تعطیلات، جلسه فوری تشکیل دهیم.

ضرغام صادقی در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به برخی انتقادات در رابطه با دلیل همزمانی تعطیلات تابستانی مجلس با موعد مذاکرات هسته‌ای، اظهار داشت: همه ساله تعطیلات تابستانی مجلس را در تیرماه و شهریورماه تقسیم‌بندی می‌کردیم و هیچ برنامه‌ریزی جدید و خاصی نبوده است.

وی تصریح کرد: امسال نیز بر مبنای روال سال‌های قبل زمان‌بندی تعطیلات طوری تنظیم شد که نمایندگان در ایام شب‌های قدر در حوزه‌های انتخابیه خود حضور داشته باشند و از این فرصت معنوی نیز در کنار مردم استفاده کنند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس بیش از همه نسبت به مذاکرات حساس هستند، تصریح کرد: آنچه مشخص است این است که تا دهم تیرماه هیچ اتفاق خاصی نمی‌افتد و تا یک هفته بعد از آن نیز فضا فراهم می‌شود تا مجلس با چشم باز و با در نظر گرفتن همه مسائل، تصمیمی متناسب با اوضاع بگیرد و هیچ گونه نگرانی در این رابطه وجود ندارد.

صادقی ادامه داد: در هیات رئیسه مجلس، من و آقایان بذرپاش و دهقان بر روی این مساله دقت داشته‌ایم و هیچ علت خاصی برای این برنامه‌ریزی نبوده و کاملاً معمولی بوده است.

وی تصریح کرد: اگر اتفاق خاصی بیفتد، پیش‌بینی کرده‌ایم که نمایندگان را فراخوان کنیم تا جلسه فوری تشکیل و تصمیمات مهم اتخاذ شود.

عضو هیات رئیسه مجلس افزود: باید دقت کنیم که این مجلس، همان مجلسی است که بالای 90 درصد به طرح صیانت از دستاوردهای هسته‌ای رأی داده است و اگر موضوع مهم و شرایط خاصی باشد، نمایندگان حاضر هستند جلسه فوق‌العاده و اضطراری تشکیل دهند.

کد N869601

وبگردی