آفتاب
عضو کمیسیون امنیت‎ملی هشدار داد

راه اندازی جنگ مذهبی، توطئه غربی‌ها است

راه اندازی جنگ مذهبی، توطئه غربی‌ها است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با هر نوع تجزیه در کشورهای همسایه از جمله عراق به شدت مخالف است گفت:‌ ایران با تمام توان از تمامیت ارضی عراق دفاع خواهد کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با هر نوع تجزیه در کشورهای همسایه از جمله عراق به شدت مخالف است گفت:‌ ایران با تمام توان از تمامیت ارضی عراق دفاع خواهد کرد.

سید حسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، اظهار کرد: کشورهای ایران و عراق دو همسایه بزرگ منطقه محسوب می شوند که در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی همکاری ها و تعاملات گسترده ای دارند.

وی با تاکید بر اینکه مبارزه با تروریسم محور مشترک همکاری بین دو کشور از صفر تا 100 است گفت: با توجه به تهدیدی که گروهک های تروریستی مثل داعش در حال حاضر در منطقه برای جهان اسلام وبرای صلح و امنیت منطقه ایجاد کرده اند ، ایران وعراق مصمم هستند از تمام ظرفیت های یکدیگر برای مبارزه با داعش استفاده کنند و سفر نخست وزیر عراق به تهران می تواند کمک زیادی به بررسی راه های مبارزه با تروریسم و شیوه های همپوشانی این فعالیت ها کند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین افزود: بنابراین یکی از محورهای اصلی سفر اخیر العبادی به تهران و مذاکره با مسئولین کشور ما آماده شدن و تجهیز به منظور مقابله همه جانبه با گروه های تروریستی و داعش بود.

نماینده مردم ورامین در مجلس در ادامه با تاکید بر اینکه ایران با تمام توان ازتمامیت ارضی عراق دفاع خواهد کرد، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران با هر نوع تجزیه در کشورهای همسایه از جمله عراق به شدت مخالف است و این را طرحی برای شکستن کشورهای منطقه می‌داند لذا این توطئه غربی ها است که می خواهند به نحوی تنش ها و فعالیت های تروریستی داعش را توجیه کنند در حالیکه همان ها این گروه ها را تشکیل داده اند و هم به آن‌ها کمک کرده و اکنون هم این کار را انجام می‌دهند.

نقوی حسینی ادامه داد: یکی از اهداف توطئه آن‌ها از این دست اقدامات است که جنگ مذهبی به راه بیاندازند و کشورها را به شیعه وسنی تبدیل کنند و برهمین اساس جنگ ها را به جنگ مذهبی کشانده و کشورها را به لحاظ جغرافیایی تقسیم کنند.

وی تصریح کرد: همه دنیا شاهد هستند گروه داعش و تروریست های تکفیری هم شیعیان ، اهل سنت و نیز کردها را به شهادت می‌رسانند و برای آن‌ها قومیت و مذهب معنا ندارد لذا باید ملت های مسلمان هوشیار باشند که این گروه های تروریستی نه تنها مذهب و قومی ندارند بلکه علیه بشریت اقدام می‌کنند، لذا نباید فریب توطئه غربی ها را خورد و اجازه داد که با این فریب بخواهند کشورها را به سوی تجزیه ببرند.

انتهای پیام

کد N869383

وبگردی