آفتاب

طالبان یک بخش دیگر از افغانستان را تصرف کرد

طالبان یک بخش دیگر از افغانستان را تصرف کرد

مقام‌های محلی در شرق افغانستان تایید کرده‌اند که گروه طالبان بخش وانت وایگل در ولایت نورستان را به تصرف خود درآورده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) رحمت‌الله رحمتی بخشدار وانت وایگل به بی‌بی‌سی گفت که نیروهای دولتی بامداد امروز جمعه از این بخش عقب‌نشینی کردند.

او افزود که دلیل سقوط مرکز وانت وایگل به دست گروه طالبان، نرسیدن نیروهای کمکی از جانب دولت مرکزی به منطقه بوده است.

رحمتی گفت که از دو روز پیش در این منطقه درگیری شدیدی بین نیروهای دولتی و شورشیان جریان داشت و بامداد جمعه طالبان و جنگجویان خارجی به صورت گروهی به وانت وایگل حمله کردند.

سعدالله، رئیس شورای ولایتی نورستان گفته که در حمله گروه طالبان که منجر به سقوط مرکز بخش وانت وایگل به دست طالبان شد، تلفاتی به نیروهای دولت وارد شده اما شمار آن مشخص نیست.

ذبیح‌الله مجاهد که خود را سخنگوی گروه طالبان معرفی می‌کند، گفته که بامداد امروز مرکز بخش وانت وایگل و شانزده پاسگاه امنیتی اطراف آن به دست افراد این گروه افتاده است.

بخش وانت وایگل یکی از ناآرام‌ترین مناطق ولایت نورستان در شرق افغانستان است. این منطقه چند بار بین نیروهای دولتی و شورشیان دست به دست شده است. گروه طالبان اخیراً به حملات خود در مناطق شرقی، شمال شرقی و شمالی افغانستان شدت بخشیده است.

بیست روز پیش طالبان بخش یمگان در ولایت شمال شرقی بدخشان را برای چند روز به تصرف خود درآوردند.

به دنبال آن بخش‌های چهاردره و دشت ارچیرا در ولایت شمالی قندوز از دست نیروهای دولتی خارج کردند.

منابع دولتی می‌گویند که در حال حاضر بخش چهاردره در کنترل نیروهای دولتی است.

انتهای پیام

کد N869342

وبگردی