آفتاب

انتشار ویدئوهای جدید داعش از سر بریدن نیروهای مخالف خود

انتشار ویدئوهای جدید داعش از سر بریدن نیروهای مخالف خود

گروه تروریستی داعش فایل ویدئویی جدیدی منتشر کرده که در آن نشان داده می‌شود که 12 عضو گروه‌های افراطگرای سوریه که در درگیری‌های ریف دمشق به اسارت این گروه درآمده بودند، سربریده می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روسیه الیوم، در بخش‌هایی از این فایل ویدئویی که در سایت‌های اینترنتی وابسته به تندروها منتشر شده است، به گزارش‌ها مبنی بر اعلان جنگ گروه‌های سوری از جمله گروه تندرو "جیش الاسلام"، علیه داعش اشاره شده است که در غوطه شرقی دمشق جنگ علیه داعش را آغاز کرده‌اند.

راوی این فیلم که تنها صدای او پخش می‌شود، با اشاره به این اسرا آنان را "نیروهای بیداری خائن" می‌خواند که "مجازات الهی در حق آنها اجرا می‌شود". وی با اشاره به لفظ "نیروهای بیداری" به عشایر اهل تسنن عراق که با حمایت آمریکا با القاعده مبارزه می‌کردند، اشاره دارد.

در این فایل ویدئویی اعلام شده که این اشخاص در درگیری‌ها با "جیش الاسلام" تحت رهبری در منطقه دکوة در نزدیکی دمشق، به اسارت درآمده‌اند.

در این فایل چهار تن از اسرا به مبارزه با داعش اعتراف می‌کنند سه تن دیگر از آنان نیز اعلام می‌کنند از نیروهای "جیش الاسلام" هستند.

یکی دیگر از این اسرا نیز خود را یک تونسی وابسته به جبهه النصره شاخه القاعده در سوریه معرفی می‌کند.

یک ویدیو دیگر از داعش در عراق منتشر شده که در آن 14 عراقی در موصل گردن زده می‌شوند.

در حالی این نوارهای ویدئویی از داعش منتشر شده که دو روز پیش نیز این گروه تروریستی فیلم اعدام دست کم 16 تن را به جرم جاسوسی با روش‌هایی وحشتناک از جمله سوزاندن، غرق کردن و سر بریدن با کمربند مواد منفجره در عراق منتشر کرده بود.

تحلیل‌گران براین باورند که هدف از تکرار این ویدئوها، ایجاد ترس و وحشت در میان مردم و جلب توجه جهانیان است.

انتهای پیام

کد N869316

وبگردی