آفتاب

حرکت اولین کشتی "ناوگان آزادی 3" به سوی غزه

حرکت اولین کشتی "ناوگان آزادی 3" به سوی غزه

اولین کشتی از مجموعه ناوگان آزادی 3 که متعلق به سوئد است، با هدف شکستن محاصره غزه از جزیره کرک یونان به سوی غزه به راه افتاد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری الجزیره، کشتی ماریان سوئد که حامل 20 فعال بین‌المللی از جمله منصف المروزقی، رئیس جمهور سابق تونس و باسل غطاس عضو عرب پارلمان رژیم صهیونیستی است با هدف لغو محاصره غزه از جزیره کرت یونان به سوی سواحل غزه به حرکت درآمده است.

انتظار می‌رود چهار کشتی دیگر نیز از جزایر یونان به سمت غزه به حرکت درآمده و در آب‌های بین المللی به کشتی ماریان بپیوندند.

همچنین قرار است در این ناوگان نزدیک به 80 تن از جمله نمایندگان پارلمان‌های اروپایی و کشورهای عربی نیز حضور داشته باشند.

حرکت اولین کشتی ناوگان آزادی 3 پس از کارشکنی‌ها و روزهای پرفشار انجام شد. دولت یونان به شدت از سوی مقامات رژیم صهیونیستی برای لغو حرکت این کشتی تحت فشار بود اما در نهایت مرکز فلسطین در یونان پیروز شد و توانت کشتی را روانه غزه کند.

مازن کحیل، رئیس کمپین اروپایی لغو محاصره غزه در این باره اظهار داشت: این کشتی‌ حامل کمک‌هایی چون لوح‌های خورشیدی برای تولید برق است و همانگونه که مشخص است هدف اولیه این کمپین تنها امدادرسانی به مردم غزه نیست بلکه هدف ما آن است که مساله محاصره غزه در اولویت برنامه‌های سیاسی بین‌المللی قرار گیرد.

فعالان بین المللی در قالب "ناوگان‌های آزادی" تا کنون دو مرحله کشتی‌های حامل کمک را روانه غزه کرده‌اند که اسرائیل مانع پلوگرفتن آنها در غزه شده است و در حمله به کشتی مرمره آبی ترکیه در سال 2010 9 فعال را به شهادت رساند.

انتهای پیام

کد N869271

وبگردی