آفتاب

صدور مجوز تأسیس شرکت بین‌المللی در لرستان

صدور مجوز تأسیس شرکت بین‌المللی در لرستان

عضو هیئت‌ رئیسه‌ی اتاق بازرگانی خرم‌آباد با شاره به تأسیس بندر خشک در لرستان گفت: مجوز تأسیس یک شرکت بین‌المللی صادر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی لرستان،«احسان دارایی» در نخستین جلسه‌ی کمیسیون بازرگانی، حمل‌ و نقل و امور گمرکی این اتاق اظهار کرد: در دوره‌ی پیشین فعالیت این کمیسیون، موارد خوبی در رابطه با امور بازرگانی، حمل و نقل و گمرک استان لرستان پیگیری شد و نتایج خوبی هم به دست آمد.

وی با اشاره به عدم فعالیت گمرک خرم‌آباد در چند سال گذشته اظهار کرد: این گمرک عملاً به سمت تعطیلی پیش رفته بود که خوشبختانه با پیگیری‌هایی که انجام شد و در جلساتی که با رئیس گمرک ایران داشتیم این گمرک جان دوباره‌ای گرفت.

دارایی افزود: نبود شرکت حمل‌ و نقل بین‌المللی نیز یکی دیگر از کمبودهای استان بود که با پیگیری کمیسیون بازرگانی، حمل و نقل و امور گمرکی اتاق خرم‌آباد، مجوز تأسیس یک شرکت بین‌المللی صادر شد.

عضو هیئت‌ رئیسه‌ی اتاق بازرگانی خرم‌آباد با اشاره به فعالیت گمرک‌های اختصاصی خاطرنشان کرد: ترخیص برخی کالاهای خاص در گمرک لرستان نیز از دیگر دستاوردهای فعالیت کمیسیون بازرگانی، حمل و نقل و امور گمرکی اتاق خرم‌آباد است که تا پیش از آن، مجوزی برای آن وجود نداشت.

دارایی تأسیس بندر خشک در لرستان را از دیگر خواسته‌ها برشمرد و افزود: در دوره‌ی پیشین این امر در دستور کار کمیسیون بازرگانی، حمل و نقل و امور گمرکی اتاق خرم‌آباد قرار گرفت اما به نتیجه‌ نهایی منجر نشد.

وی تصریح کرد: این موضوع در دور جدید فعالیت کمیسیون بازرگانی، حمل‌ونقل و امور گمرکی اتاق خرم‌آباد هم در دستور کار پیگیری خواهد بود و امیدواریم این بار بتوانیم آن را نهایی کنیم.

عضو هیئت‌ رئیسه‌ی اتاق بازرگانی خرم‌آباد خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم برای گمرک استان معافیت‌های گمرکی بگیریم، برای بازرگانان سایر استان‌ها هم انگیزه‌ای می‌شود تا کالاهایشان را از این گمرک ترخیص کنند و این امر به رونق اقتصادی لرستان کمک می‌کند.

انتهای پیام

کد N869255

وبگردی