آفتاب

گزارش‌هایی از حضور نظامی چین در شاخ آفریقا

گزارش‌هایی از حضور نظامی چین در شاخ آفریقا

به دنبال انتشار گزارش‌هایی مبنی بر اینکه پکن به دنبال ایجاد پایگاه نظامی در شاخ آفریقا است، سخنگوی وزارت دفاع چین از تایید این گزارش‌ها خودداری کرد اما گفت که تمامی کشورها در صلح و ثبات منطقه‌ای منفعت دارند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، پیش از این اسماعیل عمر گوله، رئیس جمهوری جیبوتی در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه گفته بود که کشورش از برقراری هرچه بیشتر امنیت در منطقه استقبال می‌کند.

در حال حاضر آمریکا و فرانسه هر دو در جیبوتی پایگاه نظامی دارند و بنادر این کشور برای انتقال نیروهای نظامی مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

یانگ یو جون، سخنگوی وزارت دفاع چین در پاسخ به پرسشی درباره انتشار گزارشی مبنی بر تمایل پکن برای ساخت پایگاه نظامی در جیبوتی گفت که دو طرف روابط دوستانه دیرینی دارند.

این سخنگوی چینی خاطرنشان کرد: در چند سال گذشته روابط دوستانه میان دو طرف رو به افزایش بوده و این روابط در تمامی زمینه‌ها به همکاری عملگرایانه‌ای منتهی می‌شود.

یانگ تصریح کرد: لازم به توضیح است که برقراری ثبات و صلح منطقه‌ای مطابق با منافع تمامی کشورهاست و از همین روی چین و جیبوتی و هر کشور دیگری در این راستا تلاش می‌کنند.

سخنگوی وزارت دفاع چین بدون اشاره به جزئیات بیشتر گفت که کشورش مایل است و وظیفه دارد که در این زمینه کمک‌های بیشتری ارائه دهد.

انتهای پیام

کد N869235

وبگردی