آفتاب

تحریم‌های سئول علیه عاملان تجارت سلاح با کره‌شمالی

تحریم‌های سئول علیه عاملان تجارت سلاح با کره‌شمالی

کره جنوبی امروز (جمعه) تحریم‌های مالی‌ را علیه هفت شخص و نهاد از تایوان و سوریه اعمال کرد که در پی کشف ارتباط آنها با تجارت سلاح با کره شمالی انجام شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، لیست مذکور که از سوی مقام‌های دولتی سئول فاش شد، نشان می‌دهد که نام تاجر تایوانی سرشناسی که ماه مارس از سوی دادگاه آمریکایی به دو سال حبس محکوم شده بود، در این لیست درج شده است. اتهام وی، مشارکت در تامین تسلیحات برای کره شمالی بوده است.

از سوی دیگر مرکز مطالعات و تحقیقات علمی سوریه که نهادی دولتی در امور ساخت موشک است، به تجارت سلاح با کره شمالی مظنون است. هر فردی در کره جنوبی که بخواهد با این افراد و نهادهای تحریم‌ شده بدون مجوز معامله داشته باشد، به سه سال حبس و یا جریمه 268 هزار دلاری محکوم می‌شود.

کره جنوبی همین تحریم‌ها را علیه 32 فرد و نهادی که در لیست تحریم‌های شورای امنیت قرار دارند و متهم به تجارت سلاح با پیونگ‌یانگ هستند، اعمال می‌کند.

دو کره به لحاظ فنی در حالت جنگی به سر می‌برند چرا که جنگ 1950 تا 1953 بدون توافق صلح نهایی خاتمه یافت. تنش‌ها میان این دو کشور اخیرا بر سر بازگشایی دفتر سازمان ملل در سئول که وظیفه نظارت بر وضعیت حقوق بشری کره‌شمالی را دارد، افزایش یافته است. پیونگ‌یانگ افتتاح دفتر سازمان ملل را اقدامی "کاملا تحریک‌آمیز" توصیف می‌کند.

انتهای پیام

کد N869207

وبگردی