آفتاب
ولید المعلم:

حمایت برخی کشورها از تروریسم در سوریه تهدیدی علیه صلح است

حمایت برخی کشورها از تروریسم در سوریه تهدیدی علیه صلح است

وزیر امور خارجه سوریه در دیدار با اعضای هیئت اعزامی آفریقای جنوبی به دمشق فعالیت عناصر تکفیری که توسط برخی کشورها حمایت می شوند را تهدیدی علیه صلح منطقه دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه عاجل الاخباریه، ولید المعلم در این دیدار جزئیاتی از حملات وحشیانه علیه سوریه که تهدیدی علیه ثبات و در راستای گسترش تفکر تفکیری در منطقه خاورمیانه، آفریقا و سایر کشورهای جهات و خدمت به رژیم صهیونیستی و آمریکا است، ارائه کرد.

وی افزود: برخی کشورها از تروریسم تکفیری به صورت کمک های مالی، تسلیحاتی، آموزشی و تسهیل عبور تروریست ها از طریق مرزهای سوریه حمایت می کنند که این اقدام تهدید مستقیم علیه صلح، امنیت و ثبات در منطقه و کل جهان است.

وزیر امور خارجه سوریه با اشاره به اهمیت نقش آفریقای جنوبی در تبیین حوادث سوریه و حمایت از مقاومت ملت سوریه در تداوم مبارزه علیه تروریسم تکفیری و جنایت وحشیانه آنها، بر ضروت دیدارها و رایزنی ها میان طرف های سوری در مسکو به منظور آمادگی برای برگزاری کنفرانس ژنو ۳ تاکید کرد.

همچنین اعضای هیئت اعزامی آفریقای جنوبی بر اهمیت پیشبرد روابط دو جانبه و اجرای توافقات موجود میان دو کشور تاکید کردند. «زولا سکوبیا» فرستاده ویژه رئیس جمهوری آفریقای جنوبی به خاورمیانه به سیاست های دوگانه غرب در قبال سوریه، مسئله فلسطین، حمایت آنها از اقدامات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین و جنایت های تروریسم علیه ملت، تاریخ کهن و تمدن سوریه اشاره کرد.

وی بار دیگر بر حمایت آفریقای جنوبی بر حل مسالمت آمیز بحران سوریه تاکید و ابراز امیداواری کرد که این بحران هر چه سریعتر پایان یابد.

کد N869068

وبگردی