آفتاب
دبیرکل حزب مردم‌سالاری:

موفقیت مذاکرات هسته ای متعلق به یک دولت و جناح خاص نیست

موفقیت مذاکرات هسته ای متعلق به یک دولت و جناح خاص نیست

دبیرکل حزب مردم‌سالاری با اشاره به حمایت های رهبرانقلاب از تیم مذاکره کننده هسته ای، تاکید کرد: موفقیت مذاکرات هسته ای برای یک دولت و جناح خاص سیاسی نیست بلکه برای نظام و ملت است.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی کواکبیان، دبیرکل حزب مردم‌سالاری در همایش حق‌الناس که عصر امروز در هتل المپیک تهران برگزار شد، با بیان اینکه به نظر می‌رسد امروز دلواپس‌های هسته‌ای دل‌آرام شده اند، اظهار کرد: با فرمایشات رهبر معظم انقلاب نشان داده شد که مجلس ما زیادی دلواپسی کرده است، یعنی به این اندازه حمایت رهبر معظم انقلاب از تیم هسته‌ای را انتظار نداشتند.

وی افزود: امیدواریم تیم هسته ای بتواند با سرافرازی مذاکرات را به اتمام برساند البته خیلی برای ما مهم نیست که در تاریخ دهم تیر ماه مذاکرات تمام شود. امیدواریم توافق خوبی برای این کشور حاصل شود و بتواند تحریم ها را از پیش پای ملت بردارد و بحث توسعه و تحقیق در زمینه هسته ای را حاصل کند.

کواکبیان تاکید کرد: موفقیت مذاکرات هسته ای برای یک دولت و جناح خاص سیاسی نیست بلکه برای نظام و ملت است.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری در ادامه با بیان اینکه باید عنوان مردم‌سالاری به رسمیت شناخته شود، زیرا میزان، رأی ملت است، گفت: چه نیازی بود که امام خمینی(ره) میزان را رأی ملت بدانند و رهبر معظم انقلاب نیز بفرمایند رأی مردم، حق‌الناس است، زیرا یک عده می‌گویند حضور مردم در انتخابات یک تکلیف شرعی است و اگر حکومت تصمیم بگیرد انتخابات را برگزار نکند، تکلیف از دوش مردم ساقط است؛ چراکه در نگاه آنها اصلا انتخابات موضوعیت ندارد.

وی با بیان اینکه انتخاب و انتخاب‌گری حق مردم است، تاکید کرد: این حق، ناشی از حق الهی است تا ما بتوانیم کفر و اسلام را از یکدیگر تمیز دهیم و راه درست را انتخاب کنیم.

کواکبیان افزود: عده ای معتقدند ما صرفا باید برای کوبیدن استکبار جهانی انتخابات داشته باشیم و انتخابات صرفا یک امر زینتی است. توجه کنید که عده ای هستند که این حق را به رسمیت نمی شناسند که اگر اینها به رسمیت بشناسند، اقتضائات و لوازم خود را دارد.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری با تاکید بر ضرورت توجه به حق‌الناس خاطرنشان کرد: جامعه ای که حق‌الناس بر گردن دارد، دعایش برآورده نمی‌شود، یعنی حق الناس به مراتب بالاتر از حق‌الله است.

وی تصریح کرد: البته باید تاکید کنم مشروعیت حاکمان در زمان امامان معصوم(ع) با خدا است، اما در عصر غیبت رأی مردم علاوه بر مقبولیت نظام، مشروعیت‌بخش هم است.

کواکبیان اضافه کرد: حتی رهبر معظم انقلاب نیز به این نکته تاکید کرده اند که در تاریخ اول فروردین سال ۸۹ بیان داشتند ما در جمهوری اسلامی علاوه بر مشروعیت الهی، مشروعیت مردمی هم داریم.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری با بیان اینکه اگر کسی نابجا رد صلاحیت کند، باید پاسخگو باشد، زیرا حق‌الناس است، گفت: حتی اگر به خطا حق‌الناس را زیر پا بگذارید، باید جبران کنید. حق‌الناس صرفا مربوط به شمارش آراء نیست. بحث ما از روز ثبت‌نام آغاز می شود. یعنی حق‌الناس از همان روز باید محاسبه شود.

وی ادامه داد: باید برابری تبلیغاتی در زمان انتخابات حاکم باشد نباید یک جریانی اختصاصی از تریبون نماز جمعه و صدا و سیما استفاده کند، زیرا این تریبون ها جایگاه عمومی و حق‌الناس محسوب می شود.

کواکبیان با اشاره به عملکرد صدا و سیما در بررسی فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی‌بر اینکه رأی مردم حق‌الناس است، عنوان کرد: واقعا عجیب است که صدا و سیما یک برنامه هم مرتبط با این موضوع ندارد بلکه ما باید در این زمینه مناظره داشته باشیم و گفتگوهایی انجام شود.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری افزود: باید تن مسئولین اجرایی بلرزد که بخواهند از امکانات دولتی استفاده کنند. همچنین اگر یک مقام نظارتی بخواهد در موضوع انتخابات سلیقه ای رفتار کند.

وی تاکید کرد: آنهایی که در مجلس جا خوش کرده اند و تند هم هستند باید موضع خود را مشخص کنند که آیا طرفدار نظر مقام معظم رهبری هستند یا اینکه به دیدگاه های دیگران اعتقاد دارند که می گویند مردم فقط برای اجرای اطاعت، خوب هستند.

کواکبیان با بیان اینکه آقایان اصلاح‌طلب برنامه های خود را آماده کرده اند، اما نگرانی آنها این است که آیا از فیلتر می گذرند یا خیر؟، توضیح داد: ما وقتی در خصوص موضوع لیست های انتخاباتی صحبت می کنیم نمی دانیم چه مقدار از افراد این لیست تایید صلاحیت می‌شوند که این هم خلاف عدالت است.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری تصریح کرد: درست است که قانون تاکید کرده که یک هفته قبل از انتخابات باید تبلیغات صورت گیرد، اما پیشنهاد ما این است که آنهایی که قرار است از فیلتر شورای نگهبان عبور کنند، اطلاع داشته باشند و یا اینکه اگر قرار نیست از فیلتر بگذرند، اجازه تبلیغات نداشته باشند.

کواکبیان در پایان خاطرنشان کرد: بدانید که اتحاد و انسجام اصلاح‌طلبان قطعا حاصل خواهد شد.

کد N869050

وبگردی