آفتاب
عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز:

مردم سالاری حقیقت دین اسلام است

مردم سالاری حقیقت دین اسلام است

یک عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز گفت: انقلاب ما یک الگویی شد برای کل جهان و مردم متوجه شدند که نظام هرچقدر هم که نیرو داشته باشد در مقابل ملت نمی‌تواند بایستد. انقلاب اسلامی الگویی برای آزادی و رهایی سایر کشورها از یوغ استعمار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آیت الله موسوی بجنوردی عصر امروز در همایش «حق الناس» که توسط حزب مردم سالاری در هتل المپیک برگزار شد با بیان اینکه حزب مردم سالاری اسم بسیار زیبایی است و با بررسی سیستم حکومت اسلامی اظهار کرد: حکومت اسلامی مبتنی است بر آراء ملت یعنی آرا ملت در راس قرار می‌گیرد. قدرت پدیده مقبولیت دارد یعنی تا مقبولیت نباشد قدرت معنایی ندارد.

وی اظهار کرد: مقبولیت در گذشته به شکل بیعت بود و امروزه با انتخاباتی که واقع می‌شود این مقبولیت به دست می‌آید. ولی فقیه که عالی‌ترین مقام است وقتی می‌تواند ولی باشد که منتخب مردم قرار گیرد. نظام هم همین‌گونه است یعنی نظام باید مورد قبول مردم باشد. درباره امام راحل باید بگویم که کل ملت از شمال تا جنوب همه می‌گفتند حزب فقط حزب الله رهبر فقط روح الله و همگی رهبری ایشان را عملا قبول داشتند.

این عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز یادآور شد: بعد از فوت امام راحل مجلس خبرگان توسط رای مردم تشکیل شد و آن‌ها یک مجتهد و فردی که آگاه به امور بود را انتخاب کردند. اساسا حکومت اسلامی مبتنی است بر آرا ملت. در سایر کشورهایی که دیکتاتوری وجود دارد این دیکتاتوری هیچ ارزشی در حکومت اسلامی ندارد.

موسوی بجنوردی عنوان کرد: اصل اساسی کشور ما براساس انتخابات است. امام از ابتدای پیروزی اتقلاب برای انجام هر کاری رفراندوم می‌کردند و پس از آن قانون اساسی را هم به رای ملت بنا نهادند و اکنون هم نظام ما مبتنی بر آرا ملت است و به همین دلیل است که قدرت دارد.

وی ادامه داد:‌ اولین جایی که یک انتخابات آزاد شکل گرفت و به دور از هر دیکتاتوری بود جمهوری اسلامی بود. ایران برای حکومت، قانون اساسی، انتخابات خبرگان، مجلس شورای اسلامی و سایر موارد میزان را آرا ملت قرار داد و حکومت اسلامی ما مبتنی بر آرا مردمی است.

این عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز افزود:‌ بیشترین واژه‌ای که امام به کار می‌برد یکی واژه ملت و دیگری خداوند است. اساسا نظام هایی که مبتنی بر رای ملت هستند نیرومندند. اگر به حوادثی که در جمهوری اسلامی رخ داده بنگریم می‌بینیم که جنگ و بسیاری از کودتاها ناکام مانده‌اند چرا که حکومت در بین مردم محبوبیت داشته است.

موسوی بجنوردی ادامه داد:‌ نام مردم‌سالاری که امروز شما انتخاب کرده‌اید به نظر من زیباترین اسمی است که در احزاب دیده‌ام و اساس اسلام هم بر همین مردم سالاری شکل گرفته است. این انقلاب‌هایی که ما امروز در کشورهای عربی می‌بینیم همگی از پس‌لرزه‌های انقلاب ایران است. ما با این انقلاب به سایرین فهماندیم که اگر ملتی بخواهد می‌تواند نظام دیکتاتوری را تغییر بدهد. نظام شاهنشاهی هم برای خودش کم نبود، همه دولت‌ها پشت او بودند ولی وقتی مردم خواستند شاه فهمید که باید برود.

وی عنوان کرد: انقلاب ما برای کل جهان اسلام الگو شد و ما به جهان ثابت کردیم که یک نظام هرچه‌قدر هم نیرومند باشد در مقابل ملت نمی‌تواند بایستد. صدام برای خودش حکومتی داشت و شوروی و آمریکا هم همراه او بودند ولی وقتی مردم قیام کردند از بین رفت. پس انقلاب اسلامی یک الگو شد برای آزادی و رهایی سایر کشورها از یوغ استعمار.

این عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز گفت: ما باید خدا را شکر کنیم که نظامی مبتنی بر رای ملت و قانون داریم امام هم بسیار بر این امر تاکید می‌کند که حکومت اسلامی عبارت است از حکومت قانون بر مردم یعنی فرد حاکم نیست بلکه قانون حکومت می‌کند و قانون هم قرآن و سنت ائمه (ع) است و قوانین ما نباید خلاف قانون و سنت باشد.

موسوی بجنوردی تصریح کرد: مساله بعدی که در حکومت اسلامی مهم است مساله عدالت است. عدالت باید برای تمام افراد اجرا شود. یک کاتولیک مسیحی درباره حضرت علی (ع) می گوید علی (ع) کشته عدالت شد چرا که در زمان حضرت علی عدالت به معنای تمام اجرا می‌شد و آن‌هایی که با عدالت سازگاری نداشتند مثل خوارج در مقابل حضرت ایستادند. خدا را شاکریم که نظام ما هم پیرو حضرت علی (ع) است چرا که حقیقت اسلام در علی (ع) تجلی پیدا می کند و حکومت ما هم براساس عدالت، کتاب و سنت استوار است.

وی گفت: مردم سالاری حقیقت اسلام است و اسلام هم می‌گوید اساس رای ملت است. امیدوارم حزب مردم سالاری که دبیر محترم آن از انقلابیون قدیمی است بتواند این حزب را به خوبی اداره کند و یک بازوی محکمی باشند برای نظام جمهوری اسلامی ایران.

انتهای پیام

کد N869048

وبگردی