آفتاب

کره‌شمالی: آمریکا برای ایجاد جنگ جدید میان دو کره برنامه‌ریزی می‌کند

کره‌شمالی: آمریکا برای ایجاد جنگ جدید میان دو کره برنامه‌ریزی می‌کند

کره‌شمالی امروز (پنجشنبه) در شصت‌وپنجمین سالروز شروع جنگ کره در بیانیه‌ای خواستار مبارزه علیه اقدامات امپریالیستی آمریکا شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، کمیسیون دفاع ملی کره‌شمالی در این بیانیه گفت: ما از جهان می‌خواهیم تا در کمپین جهانی ضد آمریکا بپیوندد و دست امپریالیست‌های تبهکار آمریکایی را قطع کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: آسیا باید دست راست، آفریقا باید دست چپ، خاورمیانه باید پا و اروپا باید گردن آمریکا را قطع کند.تنها راهی که آمریکا می‌تواند اتخاذ کند، عذرخواهی در مقابل ارتش و مردم کره‌شمالی و برافراشتن پرچم سفید به نشانه صلح است.

در این بیانیه آمده است: آمریکا برای برافروختن آتش جنگی جدید میان دو کره تلاش می کند و قصد دارد بر کشور ما تسلط پیدا کند.

این در حالی است که هوآنگ کیو آهن، نخست وزیر کره‌جنوبی درخصوص این مراسم گفت: ما باید قدرت نظامی و آمادگی امنیتی‌مان را تقویت کنیم چراکه وضعیت در شبه جزیره کره همچنان با گذشت 6 دهه از پایان جنگ، بی‌ثبات است. دولت با هرگونه اقدام تحریک‌آمیز از سوی کره‌شمالی به شدت برخورد خواهد کرد.

جنگ کره از سال 1950 تا 1953 میلادی به طول انجامید و در پی آن شبه جزیره کره به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم شد. اما طولی نینجامید که این جنگ به یک جنگ بین‌المللی تبدیل شد که آمریکا و متحدانش را به طرف جنوب و چین را به طرف شمال شبه جزیره کره کشاند.

انتهای پیام

کد N868940

وبگردی