آفتاب

تلاش گروه‌های یمنی برای تشکیل شورای ریاست‌جمهوری و دولت تکنوکرات

تلاش گروه‌های یمنی برای تشکیل شورای ریاست‌جمهوری و دولت تکنوکرات

منابع آگاه اعلام کردند، رایزنی‌ها میان نیروهای سیاسی یمنی بمنظور اعلام تشکیل شورای ریاست جمهوری و تشکیل دولت تکنوکرات در حال انجام است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، منابع سیاسی عنوان داشتند، این رویکرد که در راستای تشکیل شورای ریاست جمهوری و دولت شایسته سالار اتخاذ شده است ،بعد از به شکست کشاندن مذاکرات ژنو توسط عربستان صورت می گیرد.این رایزنی‌ها بر مشارکت تمام نیروهای مخالف تجاوزات عربستان سعودی در تشکیل شورا و دولت متمرکز است.

این منابع افزودند، شکاف موجود و ناکام گذاشتن مذاکرات، نیروهای سیاسی را به تفکر در خصوص پر کردن خلاء قدرت در کشور وا داشت.

منابع سیاسی تصریح کردند، این مذاکرات توسط گروه‌های سیاسی یمنی در عمان به منظور تشکیل شورای ریاست جمهوری در حال جریان است.نمایندگان گروه‌های سیاسی شرکت کننده در مذاکرات ژنو نشست‌هایی را با وزیر خارجه عمان و برخی دیپلمات‌های عمانی و خارجی به منظور مذاکره درخصوص تشکیل شورای ریاست جمهوری برگزار کرده‌اند. این منابع با بیان اینکه رایزنی‌ها به نحو خوبی پیش می‌رود اظهار داشتند، با اسماعیل ولد الشیخ ،فرستاده سازمان ملل به یمن در جریان دیدار با وی در ژنو در خصوص تشکیل این شورا مذاکراتی انجام شده است.

پیشتر هیئت گروه انصار الله در عمان دیدارهایی را با رهبران جنبش جدایی طلبان جنوب یمن در مسقط،پایتخت عمان انجام داده است.

به گفته این منابع، مشورت‌ها میان گروه انصار الله و این رهبران در جهت تکمیل نشست‌های پیشین در خصوص مساله جنوب یمن و مرحله بعد انجام شد.

منابع افزودند : برخی گروههای سیاسی رایزنی هایی را با برخی کشورهای عربی و بین المللی در خصوص متوقف کردن خشونت و لغو محاصره یمن و همچنین بازگشت به تکمیل روند سیاسی این کشور از طریق مذاکره انجام می‌دهند.

انتهای پیام

کد N868748

وبگردی