آفتاب

مسئول بی نظمی در تشییع شهدای غواص چه سازمانی بود؟

مسئول بی نظمی در تشییع شهدای غواص چه سازمانی بود؟

روزنامه ایران نوشت:



بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با ارسال جوابیه‌ای به استانداری تهران و روزنامه ایران تأکید کرد این نهاد هیچ نقشی در برنامه‌ریزی و اجرای مراسم تشییع پیکر غواصان شهید نداشته است.

در این توضیح که خطاب به سیدحسین هاشمی، استاندار تهران نوشته شده، آمده است: «در مورخه سوم تیرماه 1394 در روزنامه ایران مطلبی به نقل از جنابعالی با تیتر «ارسالی گزارش وقایع تشییع شهدا به ستاد کل نیروهای مسلح» به چاپ رسیده است که در این خصوص یادآور می‌شود:
1-‌ متولی اصلی تفحص، جست‌وجو و برگزاری آیین تشییع وتدفین پیکرهای مطهر شهدای دوران دفاع مقدس به عهده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح می‌باشد. 2-‌ این بنیاد هیچ نقشی در برنامه ریزی و اجرای برنامه تشییع شهدای غواص در تاریخ 26/03/94 نداشته و کلیه برنامه ریزی و اجرای مراسم تشییع مذکور توسط کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل صورت گرفته‌است. 3-‌ در خصوص تعیین مکان و سایر موارد هیچگونه مکاتبه یا هماهنگی با این بنیاد از طرف استانداری تهران صورت نگرفته است. 4-‌ با وجود اینکه قبلاً به صورت شفاهی توضیحات لازم به‌صورت مشروح به معاون محترم استاندار ارائه گردیده، لیکن متأسفانه به غلط موضوع به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نسبت داده شده‌است. 5-‌ در ضمن خواهشمند است مقرر فرمایید نسبت به تصحیح فرمایشات جنابعالی در رسانه‌های منعکس کننده صحبت‌های شما برادر بزرگوار، اقدام لازم به عمل آید.


 استاندار تهران روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا گفته بود: مجموعه استانداری تهران و نیروی انتظامی نظراتی در خصوص نامناسب بودن محل برگزاری آیین تشییع (میدان بهارستان) داشتند، مکانی نیز به‌عنوان جایگزین (مصلای تهران) پیشنهاد شده بود و در نهایت قرار بود موضوع از طریق بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مورد بررسی قرار بگیرد که در عمل به آن توجهی نشد.

 

17302

کد N868617

وبگردی