آفتاب

ارائه نخستین پرونده جنایات رژیم‌صهیونیستی به دیوان کیفری بین‌المللی

ارائه نخستین پرونده جنایات رژیم‌صهیونیستی به دیوان کیفری بین‌المللی

رئیس کمیته عالی ملی پیگیری عضویت فلسطین در دادگاه کیفری بین المللی تاکید کرد که فلسطینی ها امروز (پنجشنبه) اولین پرونده جنایت های رژیم صهیونیستی را از طریق ریاض مالکی، وزیر خارجه فلسطین و هیات ناظر بر پرونده‌های فلسطینی به این دادگاه بین المللی ارائه می دهند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، صائب عریقات، روز چهارشنبه در اظهاراتی مطبوعاتی خاطر نشان کرد که کمیته متبوعش هم اکنون 3 پرونده را تهیه کرده که پرونده اول به شهرک سازی، پرونده دوم به جنگ تابستان سال گذشته علیه نوار غزه و پرونده سوم هم به اسرا مربوط می شود. وی تاکید کرد که کمیته عالی ملی پیگیری عضویت فلسطین در دادگاه کیفری بین المللی با همکاری کمیته وکلای بین المللی در حال بررسی دستاوردهای حاصل شده توسط فلسطینیان در عرصه بین المللی است.

عریقات اشاره کرد که پس از ارائه دادخواست فلسطینی ها، دادستان کل دیوان کیفری بین المللی نتایج تحقیقات اولیه را به شورای این دیوان موسوم به شورای قضایی تقدیم کرده و خواستار رسیدگی به پرونده های مذکور خواهد شد تا مشخص شود که نیازی برای تحقیق در این زمینه وجود دارد یا نه. عریقات تصریح کرد که هدف فلسطینیان آغاز تحقیقاتی قضایی در مورد 3 پرونده مذکور است.

وی فاش کرد که کشورهای روسیه و چین در تماس هایی که با تشکیلات خودگردان داشته اند، متعهد به مقابله با هرگونه تحرک و اقدامی از جانب آمریکا در شورای امنیت برای ناکام گذاشتن محاکمه سران جنایتکار رژیم صهیونیستی شده اند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین اظهار داشت که آمریکا در دادگاه کیفری بین المللی عضو نمی باشد و نمی تواند مانع از محاکمه سران رژیم صهیونیستی شود مگر اینکه از شورای امنیت بخواهد از این دادگاه بخواهد رسیدگی به پرونده های مد نظر فلسطینیان را به سال بعد موکول کند اما روسیه و چین هرگز اجازه چنین کاری را نمی دهند.

پیش بینی می شود که هیاتی از دفتر دادستان کل دیوان کیفری بین المللی روز 27 ماه جاری در راستای انجام تحقیقات اولیه در مورد جنایت ها و تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان به فلسطین سفر کند.

فلسطین اول ماه آوریل سال جاری رسما به عضویت دادگاه کیفری بین المللی در آمد، مساله ای که زمینه را فراهم ساخت تا بتوان سران جنایتکار رژیم صهیونیستی را در این دادگاه پای میز محاکمه کشاند.

در همین حال کمیته عالی ملی پیگیری عضویت فلسطین در دادگاه کیفری بین المللی تاکید کرد که امروز دادخواستی را در محکومیت جنگ 51 روزه دشمن صهیونیستی علیه نوار غزه در تابستان سال گذشته به دفتر دادستان کل دیوان کیفری بین المللی تحویل خواهد داد.

در همین راستا، عضو کمیته عالی ملی پیگیری عضویت فلسطین در دادگاه کیفری بین المللی تصریح کرد که در مرحله بعد شاهد اقداماتی خواهیم بود که طی آن فلسطین با دادگاه کیفری بین المللی به ویژه دادستان کل آن برای پیگرد سران جنایتکار رژیم صهیونیستی همکاری خواهد کرد تا دیگر راهی برای فرار از مجازات پیش روی آنان باقی نماند.

محمد نحال اشاره کرد که این اقدام در راستای حمایت از ملت فلسطین در برابر جنایت های رژیم صهیونیستی انجام می گیرد و ما اطمینان داریم که مساله فلسطین مساله ای عادلانه است و بدون شک پیروزی از آن ماست.

انتهای پیام

کد N868615

وبگردی