آفتاب

کری برای پیوستن به مذاکرات هسته ای جمعه به وین می رود

کری برای پیوستن به مذاکرات هسته ای جمعه به وین می رود

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که جان کری روز جمعه برای شرکت در مذاکرات هسته ای با ایران به وین پایتخت اتریش سفر خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، جان کربی اعلام کرد که کری می خواهد در مذاکرات هسته ای با ایران تا پیش از پایان ضرب الاجل ۱۰ تیر مشارکت داشته باشد.

ایران و گروه ۱+۵ متشکل از آمریکا، روسیه، انگلیس، فرانسه، چین و آلمان در حال مذاکره بر سر نگارش متن توافق نهایی هسته ای تهران بر اساس راه حل های بدست آمده در مذاکرات لوزان هستند. بر اساس این توافق ایران بخشی از فعالیت های هسته ای خود را محدود می کند و در ازای آن تحریم های اعمال شده علیه این کشور لغو خواهند شد.

با این حال هر دو طرف احتمال عبور از ضرب الاجل ۱۰ تیرماه برای رسیدن به توافق نهایی را رد نکرده اند. به نوشته این خبرگزاری غربی دو مشکل عمده بر سر راه نگارش متن توافق نهایی، میزان و نحوه لغو تحریم ها در ازای محدودیت های هسته ای ایران و همچنین تعریف دقیق تر از بازرسی و نظارت بر اقدامات هسته ای تهران برای اطمینان از اعمال محدودیت هاست.

این در حالی است که محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و سایر وزرای خارجه کشورهای عضو گروه ۱+۵ نیز تا قبل از پایان یافتن ضرب الاجل خودخوانده هسته ای (۱۰ تیرماه) برای آخرین تلاش ها در مذاکرات هسته ای راهی اتریش می شوند.

 

کد N868586

وبگردی