آفتاب
رسایی در تذکری مطرح کرد،

مصوبه مجلس در موضوع هسته‌ای برخلاف بیانات رهبری نیست

مصوبه مجلس در موضوع هسته‌ای برخلاف بیانات رهبری نیست

یک عضو جبهه پایداری با تاکید بر این که مصوبه مجلس در مورد موضوع هسته‌ای برخلاف بیانات مقام معظم رهبری نیست گفت که این مصوبه همان مطالبات مقام معظم رهبری است که ایشان روز گذشته آن را مطرح کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام حمید رسایی در تذکری شفاهی ضمن قدردانی از بیانات روز گذشته مقام معظم رهبری در جمع مسوولان نظام گفت: خدا را شکر می‌کنم که بیانات مقام معظم رهبری را دیشب شنیدم؛ روح ما یک ساعت و نیم زودتر از اذان مغرب با شنیدن این بیانات افطار کرد.

ابوترابی فرد در واکنش به این اظهارات گفت که بهتر است که اینگونه از واژه‌ها استفاده نکنیم افطار بعد از اذان مغرب است.

رسایی در پاسخ گفت: افطار جسم بعد از اذان مغرب است و ما روح‌مان افطار کرده است و این تعبیر اشکالی ندارد.

این عضو فراکسیون اصول‌گرایان مجلس در ادامه با اشاره به مصوبه روز گذشته مجلس در موضوع هسته‌ای گفت: از روز گذشته تا کنون در فضای مجازی و محافل مختلف مصوبه روز گذشته مجلس را دارای اشکال و برخلاف بیانات رهبری مطرح می‌کنند که این طور نیست.

رسایی توضیح داد: بند یک این مصوبه که با موافقت 213 نماینده مجلس به تصویب رسید ناظر بر این است که لغو تحریم‌ها باید به طور یکجا و کامل بوده و در متن توافق درج شود. این بدان معناست که باید تحریم‌ها در روز توافق لغو شده باشد. مصوبه دیروز مجلس نیز همان مطالبه مقام معظم رهبری است. در ادامه این مصوبه نیز بر این موضوع تاکید شده که در روز آغاز اجرای تعهدات جمهوری اسلامی، تحریم‌ها باید برداشته شود.

نماینده مردم تهران در تذکر دیگری گفت:‌ طبق آیین‌نامه بعد از آن که سوالی در کمیسیون مطرح می‌شود و نماینده قانع نمی‌شود سوال باید به هیات رییسه جهت اعلام وصول ارجاع شود. بنده دو هفته پیش سوالی از وزیر در مورد عضویتش در 16 هیات مدیره مطرح کردم .

وی ادامه داد: در آنجا از وزیر خواستم که اسناد و مدارک بیرون آمدنش را از هیات‌مدیره‌ها به بنده ارائه کند که وزیر حاضر نشد و تنها گفت که این مدارک را به رییس و یا عضو کمیسیونی می‌دهد. حال این که بنده سوال کردم و طبیعتا باید این اسناد به من داده شود.

رسایی ادامه داد: با گذشت دو هفته هنوز اسنادی داده نشده است و کمیسیون نیز گزارش مربوطه در مورد قانع نشدن بنده از توضیحات وزیر را به هیات رییسه جهت اعلام وصول ارائه نکرده است. بنده تا کنون از پنج سوال دیگر در مورد وزرا انصراف دادم؛ چون توضیحات را قانع‌کننده تشخیص دادم اما جایی که پاسخ قانع کننده نباشد کمیسیون باید طبق آیین‌نامه اقدامات لازم را انجام دهد. اکنون سه هفته می‌گذرد هنوز سوال اعلام وصول نشده است.

به گزارش ایسنا، ابوترابی‌فرد بعد از این تذکر از رسایی به دلیل اقناع از تعدادی از سوالاتش تشکر کرد.

انتهای پیام

کد N868016

وبگردی