آفتاب
برای مقابله با کردها؛

داعش خطوط دفاعی خود را در استان رقه سوریه تقویت می‌کند/فرار خانواده‌های داعشی از رقه

داعش خطوط دفاعی خود را در استان رقه سوریه تقویت می‌کند/فرار خانواده‌های داعشی از رقه

به دنبال پیشروی سریع کردهای سوریه به سمت استان رقه تروریست‌های داعش تلاش می‌کنند تا برای مقابله با کردها خطوط دفاعی خود را در این استان تقویت کنند. داعش همچنین به کردهای ساکن شهر رقه چند ساعت مهلت داده تا این شهر را ترک کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری ارم نیوز، همزمان با پیشروی کردهای سوریه در استان رقه که «پایتخت خلافت خوانده داعش» محسوب می‌شود و کنترل آنها بر شهر استراتژیک «عین عیسی»، داعش افراد مسلح خود را برای تقویت خطوط دفاعی‌اش در رقه جمع و مستقر کرده است.

پیشروی کردها موجب فروپاشی داعش در رقه شده طوری که همسران و فرزندان تروریست‌های داعش برای قرار نگرفتن در معرض حملات کردها در حال ترک کردن این شهر و رفتن به ریف حلب در شمال شرق سوریه هستند.

با توجه به پیشروی کردها دامنه نفوذ داعش در استان رقه کاهش یافته و در مقابل دامنه نفوذ کردها از حسکه در شرق تا کوبانی در غرب و حومه شمالی رقه افزایش می‌یابد.

کنترل کردها بر شهر «عین‌ عیسی» دومین ضربه به داعش پس از کنترل آنها بر شهر «تل ابیض» در مرز با ترکیه است.

نیروهای کرد همچنین کنترل تیپ 93 در 56 کیلومتری شمال رقه را در دست گرفته‌اند.

با این حال داعش برای تقویت خطوط دفاعی خود نیروهای خود را از دیر الزور و حسکه به رقه منتقل می‌کند.

در همین راستا فعالان محلی در شهر رقه اعلام کردند که داعش به غیرنظامیان کرد که در این شهر ساکن هستند چند ساعت مهلت داده تا شهر را ترک کنند در غیر این صورت بازداشت می‌شوند.

به گفته این فعالان داعش هشدار داده در صورتی که این افراد شهر رقه را ترک نکنند به مناطق تحت سیطره این گروه در شهر تدمر (پالمیرا) انتقال داده می‌شوند.

یک فعال کرد در این باره می‌گوید: برخی شهروندان کرد به همراه خانواده‌های خود دور از چشم تروریست‌های داعش از شهر رقه به شهر کوبانی آمده‌اند.

به گفته این فعال کرد، داعش مانع بازگشت افراد به مناطق تحت سیطره کردها می‌شود.

انتهای پیام

کد N867972

وبگردی