آفتاب

دولت اوکراین: یانوکوویچ می‌تواند برگردد

دولت اوکراین: یانوکوویچ می‌تواند برگردد

دولت اوکراین در واکنش به مصاحبه اخیر ویکتور یانوکوویچ، رئیس جمهور مخلوع این کشور با شبکه بی بی سی اعلام کرد، وی می‌تواند برای اثبات بی گناهی خود به کی‌یف بازگردد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دولت پترو پوروشنکو، رئیس جمهوری اوکراین در پی مصاحبه اخیر ویکتور یانوکوویچ، رئیس جمهور مخلوع این کشور اعلام کرد، یانوکوویچ باید به کی‌یف بازگردد و در دادگاه بی گناهی خود را اثبات کند.

سرویس مطبوعاتی دولت پوروشنکو، در صفحه منسوب به آن در شبکه توییتر اعلام کرد: اگر یانوکوویچ معتقد است که بی گناه است،‌ می‌تواند به اوکراین بازگردد و این بی گناهی را در دادگاه ثابت کند.

یانوکوویچ در مصاحبه با شبکه بی بی سی پذیرفت، حتی با وجود این که شخصا دستوری برای تیراندازی به سوی معترضان به دولتش نداده بود، اما تلاش کافی برای جلوگیری از درگیری‌ها پیش از سقوط دولتش انجام نداده است.

وی در عین حال خاطرنشان کرد که مسئولیتش را در خشونت‌های میدان استقلال کی‌یف که در جریان آن دست کم صد نفر کشته شدند رد نمی‌کند.

وی گفت: من هیچ دستوری ندادم، این اختیار من نبود. در درجه دوم من علنا گفتم که با استفاده از زور مخالفم چه برسد به استفاده از سلاح گرم.

یانووکویچ در فوریه 2014 پس از وقوع کودتایی علیه دولتش از مقام ریاست جمهوری اوکراین خلع شد و این مساله تغییر پارلمان اوکراین را نیز به دنبال داشت.

پس از آنکه معترضان اوکراینی به پارلمان این کشور حمله کردند و حزب یانوکوویچ برکنار شد، یک رای‌گیری برای حذف وی از قدرت برگزار شد.

انتهای پیام

کد N867927

وبگردی