آفتاب

مصر ناوچه چند منظوره "فریم" را از فرانسه تحویل گرفت

مصر ناوچه چند منظوره "فریم" را از فرانسه تحویل گرفت

نیروی دریایی مصر به منظور تقویت امنیت در کانال سوئز، یک ناوچه چند منظوره از نوع "فریم" از فرانسه تحویل گرفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ناوچه چند منظوره‌ای که مصر در بندر لوریان در غرب فرانسه از پاریس تحویل گرفت از نوع "فریم" بوده و با هدف تقویت امنیت در کانال سوئز، به کار گرفته خواهد شد.

این ناوچه که طول آن به 142 متر و وزن آن به 6000 تن می‌رسد به صورت رسمی در جشنی که در حوزه دریایی لوریان و با حضور جان ایو لودریان، وزیر دفاع فرانسه برگزار شد به صدقی صبحی، وزیر دفاع مصر تحویل داده و به نام "زنده باد مصر" نامگذاری شد.

لودریان در سخنانی اعلام کرد: این اقدام اولین گام در مسیر ایجاد روابط عالی و در بالاترین سطح میان دو کشور است و روابط قاهره و پاریس در زمینه دفاعی بر این اصل استوار است که فرانسه به نقش محوری مصر در تامین امنیت منطقه معترف است.

وزیر دفاع فرانسه پس از به اهتزاز درآوردن پرچم مصر بر روی ناوچه "زنده باد مصر" با تاکید بر خطرات حضور داعش در لیبی گفت: در شرایطی که خطرات تروریستی در آفریقا و خاورمیانه و خاور دور افزایش یافته، بی شک نیروهای مصری عامل ثبات منطقه هستند.

صدقی صبحی نیز در این مراسم با اشاره به تمایل مصر برای همکاری بیشتر با فرانسه در زمینه‌های دفاعی گفت: این ناوچه به نیروی دریایی کشور فرصت جدیدی می‌بخشد و سطح استراتژیک نیروی دریایی ما را بالا می‌برد.

مصر در فوریه گذشته ضمن قراردادی با فرانسه این ناوچه را همراه با تمامی تجهیزات و آموزش کادر آن و نیز 24 جنگنده نوع "رافال" خریداری کرد.

ناوچه چند منظوره "فریم" یک جنگ افزار دریایی ضد زیردریایی‌ها، کشتی‌ها و جنگنده‌ها است که در آن مکانی برای فرود هلی کوپتر و شلیک موشک‌های سطح به هوا وجود دارد.

همچنین برای این ناوچه 19 اژدر و چهار مسلسل نیز در نظر گرفته شده است.

قاهره روز گذشته نیز اعلام کرد که دو قایق موشک انداز از آمریکا تحویل گرفته است.

انتهای پیام

کد N867902

وبگردی