آفتاب
بلومبرگ گزارش کرد

علاقمندی رنسانس کپیتال به ارزیابی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایران

علاقمندی رنسانس کپیتال به ارزیابی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایران

شرکت تامین سرمایه روسی "رنسانس کپیتال" علاقمند به فعالیت در ایران پس از برداشته شدن تحریمها است و مشتریانش را درباره فرصتهای سرمایه گذاری در ایران مطلع می‌کند.

به گزارش ایسنا، بن ساموئل، رییس بخش جهانی سهام و رییس موقت بخش تحقیقات این شرکت در مصاحبه ای در مسکو به بلومبرگ گفت: در حال حاضر ایران بزرگترین اقتصادی در جهان است که به روی سرمایه گذاران موسسه ای بسته مانده است.

شرکت "رنسانس کپیتال" که به "رن کپ" معروف است، درصدد شناسایی فرصتهای سرمایه گذاری در بازار ایران در صورت برداشته شدن تحریمها است.

این شرکت به ارزیابی مبادلات سهام، قراردادها و پوشش تحلیلی بازار ایران می‌پردازد که ارزش بازار سهام آن حدود 100 میلیارد دلار برآورد شده است.

مدیران سرمایه از جمله "شارلمان کپیتال" و "فرست فرانتیر کپیتال" با پیش بینی علاقه ای که انتظار می‌رود پس از برداشته شدن تحریمهای ایران به وجود آید، صندوقهای سرمایه گذاری مجاز تحت تحریمها تشکیل می‌دهند که به سرمایه گذاران اجازه می‌دهد سهام ایرانی را خریداری کنند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، شاخص سهام بازار تهران ماه جاری با نزدیک شدن به مهلت 30 ژوئن برای توافق جامع هسته ای و امیدواری به حصول توافق، 2.5 درصد رشد کرده است. این بهبود پس از نزول 17 درصدی در 12 ماه منتهی به مارس حاصل شد که مذاکرات مکررا با بن بست روبرو شده بود و به اعتماد بازار به توافق لطمه زده بود. با وجود شرایط دشواری که تحت تحریمها به وجود آمده بود، شاخص بازار بورس تهران 300 درصد به دلار در مدت پنج سال تا سال 2013 صعود کرده بود.

انتهای پیام

کد N867879

وبگردی