آفتاب

تاکید چین بر لزوم اتخاذ تصمیمات سیاسی به موقع در مذاکرات

تاکید چین بر لزوم اتخاذ تصمیمات سیاسی به موقع در مذاکرات

معاون نماینده دائم چین در سازمان ملل گفت: پکن امیدوار است تمام طرف‌ها در مذاکرات ایران و گروه 1+5 به موقع تصمیمات سیاسی لازم برای توافق هسته‌ای را اتخاذ کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ به نقل از خبرگزاری شینهوا، وانگ مین، معاون نماینده دائم چین در سازمان ملل روز سه‌شنبه در نشست منع اشاعه هسته‌ای در شورای امنیت سازمان ملل با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 گفت: چین امیدوار است تمام طرف‌ها توجه کافی را نشان داده و به طور منطقی نگرانی‌های مشروع را حل و از مناقشه خودداری کنند تا بتوان در جدول زمانی تعیین شده به یک توافق هسته‌ای جامع دست یافت.

این عضو هیات دیپلماتیک چین در سازمان ملل ادامه داد: تمام طرف‌های مذاکره کننده با کار روی متن توافق هم‌زمان که ضرب‌الاجل به سرعت در حال رسیدن است از خود اراده سیاسی لازم برای دستیابی به موقع به یک توافق جامع را نشان داده‌اند.

وانگ مین با اشاره به چارچوب‌ تفاهمی که ایران و گروه 1+5 در لوزان به آن دست یافتند، بیان کرد: این اتفاق یک پیروزی در مسیر مذاکرات محسوب می‌شود که یک زیر بنای محکم برای توافق جامع در مرحله بعدی است.

وی همچنین نقش چین در این مذاکرات را کلیدی توصیف کرد و گفت: به عنوان یک عضو اصلی در این مذاکرات، چین همواره با اتخاذ مواضعی عادلانه و بیطرفانه نقشی سازنده در پیشبرد مذاکرات داشته است.

معاون نماینده چین در سازمان ملل افزود: پکن به ایفای نقش فعال خود در مذاکرات هسته‌ای ادامه می‌دهد و برای دستیابی به یک راه حل مناسب و بلند مدت در خصوص مساله‌ هسته‌ای ایران به طور خستگی ناپذیر تلاش می‌کند.

به گزارش ایسنا، ایران و گروه 1+5 هم اکنون دور جدید مذاکرات هسته‌ای را آغاز کرده‌اند و انتظار می‌رود این رایزنی‌ها تا ضرب‌الاجل 30 ژوئن پس از پیوستن وزرای امور خارجه کشورهای مذاکره کننده ادامه داشته باشد.

انتهای پیام

کد N867741

وبگردی