آفتاب

آمادگی مسکو برای میزبانی دور سوم مذاکرات میان طرف‌های سوری

آمادگی مسکو برای میزبانی دور سوم مذاکرات میان طرف‌های سوری

دولت روسیه آمادگی خود را برای حمایت از روند سیاسی در سوریه و برگزاری دور جدید مذاکرات مشورتی در مسکو میان طرف‌های درگیر سوری اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، هیات روسی شرکت کننده در بیست و نهمین دوره نشست‌های شورای حقوق بشر در ژنو اعلام کرد برای برگزاری دور سوم مذاکرات میان نمایندگان دمشق و نمایندگان طیف‌های مخالف سوریه در شهر مسکو آمادگی دارد.

یکی از اعضای این هیات گفت: مذاکرات دو طرف در مسکو به توافق بر سر برنامه مشترک در سوریه کمک زیادی کرد و برای اولین بار پس از چهار سال از آغاز درگیری‌ها در سوریه و افزایش خطرات تروریستی در این کشور این توافق حاصل شد.

هیات دولت سوریه و نمایندگان مخالفان این کشور پیشتر گردهمایی مسکو 1 و 2 را در روسیه با هدف رسیدن به نقطه نظر مشترک و حل اختلافات درباره بحران سوریه برگزار کردند.

این مقام روسی در ادامه از کمیته حقیقت‌یاب سوریه به ریاست پائولو پینرو، رئیس کمیته حقیقت‌یاب مسئول تحقیق در زمینه نقض حقوق بشر در سوریه خواست توجه بیشتری به فعالیت‌های تروریستی داعش و جبهه النصره داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه اقدامات نیروهای ائتلاف ضدداعش نتوانسته نتایج مطلوب را داشته باشد، گفت: تعداد شهروندان قربانی حملات هوایی ائتلاف براساس آمار سازمان‌های غیردولتی رو به افزایش است. حال سوال این است که آیا زمان آن نرسیده که کمیته حقیقت‌یاب به این مساله توجه کند؟

این دیپلمات روس با اشاره به گزارش کمیته حقیقت‌یاب سوریه گفت: می‌خواهم توجه داشته باشید که حمایت‌ها از آنچه گروه‌های «میانه‌رو» در سوریه خوانده می‌شوند، باعث افزایش فعالیت‌های تروریستی در این کشور شده است.

وی در ادامه بر لزوم بررسی طرح‌های تشکیل گروه‌های مسلح جدید تحت عنوان مخالفان «میانه‌رو» سوریه و سپس اعزام آنها به سوریه تحت عنوان " برنامه آمریکا برای آموزش و تجهیز مخالفان به اسلحه" تاکید کرد.

این دیپلمات روس ادامه داد: سلاح‌هایی که تحت عنوان این طرح آمریکایی وارد منطقه می‌شوند در نهایت در اختیار داعش و دیگر گروه‌های تروریستی قرار می‌گیرند.

انتهای پیام

کد N867710

وبگردی