آفتاب
کوچکی‌نژاد در موافقت با استیضاح وزیر آموزش و پرورش:

فانی ۵ برابر گذشته بازنشسته ها را در وزارتخانه بکار گرفته است

فانی ۵ برابر گذشته بازنشسته ها را در وزارتخانه بکار گرفته است

نماینده مردم رشت گفت: هنگامی که وزیر این وزارتخانه را تحویل گرفت، ۱۸ بازنشسته در ستاد حضور داشتند، اما امروز تعداد بازنشستگان ۹۵ نفر است؛ آیا این افراد کار می‌کنند یا ستاد انتخابات تشکیل داده اند؟

به گزارش خبرنگار مهر، جبار کوچکی‌نژاد در جلسه علنی امروز مجلس و به عنوان موافق استیضاح وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه هیچ شائبه‌ای مبنی بر جناحی و فراکسیونی بودن این استیضاح وجود ندارد، اظهار داشت: امروز بیش از ۸۰ درصد فرهنگیان کشور بر این استیضاح اصرار دارند و به نمایندگان خود نگاه می‌کنند که چگونه از حقوق آنها دفاع می‌کنند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش حساس‌ترین دستگاه در کشور است و این دلیل حساسیت نمایندگان نسبت به آن است، گفت: بعد از آموزش و پرورش، وزارتخانه‌های بهداشت و علوم قرار دارند که این دو وزارتخانه در استان‌ها، هیات امنا دارند و اگر ضعفی در وزیر آنها باشد، استان‌ها به کمک وزیر می‌آیند و مساله را مدیریت می‌کنند، اما امسال ما ۲۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بودجه را به دست وزیر داده‌ایم و این وزیر است که باید تدبیر کند، حالا اگر وزیر ضعیف باشد، نمی‌تواند این بودجه را اداره کند.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی می‌گوید که بیش از ۲۰ درصد بودجه آموزش و پرورش را افزایش داده‌ایم اما در فیش حقوقی فرهنگیان بیشتر از ۱۴ درصد افزایش دیده نمی‌شود؛ این نشانه ضعف است.

کوچکی‌نژاد با اشاره به افراط در بکارگیری نیروهای بازنشسته در دوره جدید در وزارت آموزش و پرورش، خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب سال گذشته و در هفته معلم تاکید کردند که از افراد خسته در این وزارتخانه استفاده نشود؛ هنگامی که وزیر این وزارتخانه را تحویل گرفت، ۱۸ بازنشسته در ستاد حضور داشتند، اما امروز تعداد بازنشستگان ۹۵ نفر است؛ آیا این افراد کار می‌کنند یا ستاد انتصابات و انتخابات تشکیل داده‌اند؟

اهدای خودروهای وارداتی به افراد خاص در صندوق ذخیره فرهنگیان

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به مشکلات صندوق ذخیره فرهنگیان، عنوان کرد: افرادی در این صندوق بیش از ۴۰۰ میلیون تومان پاداش گرفته‌اند و این از پنج درصد حقوق فرهنگیان بوده است.

وی گفت: امروز این صندوق بیش از سه هزار میلیارد تومان پول و سه هزار میلیارد تومان اموال دارد، اما معلوم نیست این سرمایه را چند نفر از فرهنگیان استفاده می‌کنند؛ خودروهای وارداتی از قبیل سوناتا را به افراد هدیه می‌دهند و بیش از ۲۰ نفر از افراد خاص این هدیه را گرفته‌اند.

کوچکی‌نژاد افزود: کسی که این صندوق را مدیریت می‌کند، در زمان وزارتش، برادر خود را به عنوان رئیس صندوق گذاشت که آن فساد بزرگ مالی اتفاق افتاد و امروز نیز نمایندگان طرح تحقیق و تفحص از این صندوق را دنبال می‌کنند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه به وزیر آموزش و پرورش به عنوان یک کارشناس احترام می‌گذاریم، گفت: وزیر در روز رای اعتماد خود اعلام کرد که به دنبال ایجاد تحول در آموزش و پرورش است؛ تحول، در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

وی تصریح کرد: در سال ۹۳ حدود ۲۵۰ میلیارد تومان برای اجرای این سند اختصاص یافت و مدارس نیز برای این امر تعیین شد، اما ریالی به این مدارس اختصاص نیافته است.

ضعف بیمه طلایی/ بکارگیری تحصن‌کنندگان سال‌های قبل در انتصابات

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه خطاب به وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: چه بر سر بیمه طلایی فرهنگیان آورده‌اید که امروز آنها می‌گویند از این مساله توبه کرده‌ایم!؟

کوچکی‌نژاد عنوان کرد: گفته بودید که این وزارتخانه را به دور از سیاسی‌کاری اداره می‌کنید، اما در انتصابات شما چند درصد از تحصن‌کنندگان سال‌های قبل حضور دارند؟ شما بسیاری از اعضای تشکل‌های غیرقانونی را در این وزارتخانه گذاشته‌اید که انتصابات استان‌ها را پیگیری می‌کنند.

وی تصریح کرد: اعتقاد ما این است که شما نمی‌توانید حقوق فرهنگیان را از دولت بگیرید؛ دولت می‌گوید نظام رتبه‌بندی فرهنگیان را اجرا می‌کنیم، اما فرهنگیان به این نظام رتبه‌بندی طراحی شده می‌خندند؛ شما رتبه‌بندی را که ارتقای شغلی است، به توزیع پول تبدیل کرده‌اید.

کوچکی‌نژاد خاطر نشان کرد: حتی معاونان شما نیز که در کمیسیون آموزش و تحقیقات آمده بودند، قبول داشتند که این نظام رتبه‌بندی، واقعاً رتبه‌بندی نیست.

بیش از هشت هزار دانشجوی دانشگاه فرهنگیان ردیف استخدامی ندارند

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به مشکلات دانشگاه فرهنگیان، گفت: اگر مجلس در دو سال متوالی اعتبار دانشگاه فرهنگیان را افزایش نمی‌داد، این دانشگاه تعطیل شده بود؛ امروز بیش از هشت هزار دانشجوی این دانشگاه هنوز ردیف استخدامی ندارند.

وی به طرح بسته حمایتی مدارس غیردولتی نیز اشاره کرد و گفت: شما طرح واگذاری مدارس دولتی به بخش غیردولتی را شروع کردید که مجلس با آن مخالفت کرد؛ برای امسال چه برنامه‌ای دارید؟

کد N867553

وبگردی