آفتاب

انتقاد رییس مجلس دانش‌آموزی از مجلس

انتقاد رییس مجلس دانش‌آموزی از مجلس

رییس مجلس شورای دانش‌آموزی کشور گفت: در استیضاح وزیر آموزش و پرورش باید صدای دانش‌آموزان هم شنیده شود.

سجاد خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه خراسان، با بیان اینکه هیچ‌کس از خود دانش‌آموزان در مورد کیفیت وزارت‌خانه آموزش و پرورش نظرخواهی نمی‌کند، تصریح کرد: این تعجب‌آور است که خود دانش‌آموزان در مورد وزارت‌خانه‌ای که خود به آن هویت می‌دهند، جایگاه بسیار کمی برای اظهارنظر داشته باشند.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان متوسطه کشور ما از آنچنان قوه آگاهی و تحلیل بالایی برخوردارند که می‌توان با جدی گرفتن آنان تغییر و تحولات عظیمی را شاهد بود، خاطرنشان کرد: باید همه و به خصوص مسئولان به توانایی‌های دانش‌آموزان اعتماد کنند و این‌طور نباشد که با نظر دانش‌آموزان تزئینی و کلیشه‌ای برخورد شود

رییس مجلس دانش‎آموزی کشور گفت: اولین انتقادی که می‌توان به استیضاح وزیر آموزش و پرورش کرد این است که نمایندگان مجلس شورای اسلامی زمان خوبی را برای این امر انتخاب نکرده‌اند.

وی اظهار کرد: می‌دانیم که تعطیلات تابستانی زمان برنامه‌ریزی و ایجاد تغییر و تحولات در نظام آموزش و پرورش است که بلاتکلیفی این وزارتخانه در این وضع، چندان معقول به نظر نمی‌رسد.

خسروی با بیان اینکه قطار آموزش و پرورش نیاز به کمک و حمایت دارد، تصریح کرد: ای کاش در مسیر تحول آموزش و پرورش به جای اینکه ترمز را بکشیم، سوزن‌بان باشیم.

رییس مجلس شورای دانش آموزی در پاسخ به اینکه آیا وزارتخانه کنونی در مباحث تربیتی و پرورشی ضعیف عمل کرده است، بیان کرد: باید به این مسئله اشاره کنم که فعالیت‌های حوزه تربیتی در این مدت کم‌نظیر بوده؛ البته فعالیت در حوزه مسائل مهمی مثل امور تربیتی و پرورشی نیاز به برنامه‌ریزی‌های بلندمدت دارد و با گذشت یک یا دو سال این مشکلات رفع نخواهد شد.

مشاور جوان وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر به تاریخچه این وزارتخانه نگاه کنیم خواهیم دید که بیشتر وزیران این وزارتخانه دستخوش تغییر و استیضاح شده‌اند؛ از این مطلب می‌توان نتیجه گرفت که مشکلات مطرح شده سابقه دیرینه دارند و بحث مربوط به این وزیر و آن وزیر نیست.

رییس شورای دانش آموزی کشور افزود: فعالیت در نهاد مهمی مثل وزارت آموزش و پرورش نیاز به زمان کافی دارد و چشم‌اندازهای توسعه آن بلندمدت است و باید کمی صبرمان را بالاتر ببریم و از این قطار حمایت کنیم.

وی ادامه داد: امیدواریم که این فشارها از وزارت آموزش و پرورش برداشته شود تا آن زمان بتوانیم شاهد سرعت بیشتری در افزایش کیفیت سطح آموزشی و تربیتی دانش آموزان باشیم.

انتهای پیام

کد N867501

وبگردی