آفتاب

حمله داعش به کردها و نیروهای سوری با چند حمله انتحاری در حسکه

حمله داعش به کردها و نیروهای سوری با چند حمله انتحاری در حسکه

منابع سوری اعلام کردند که داعش با استفاده از چند خودروی بمب‌گذاری شده به مقرهای نیروهای کرد و نیروهای دولتی سوریه در استان حسکه حمله کرد که موجب کشته و زخمی شدن ده‌ها نظامی و غیرنظامی شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، منابع سوری می‌گویند که داعش در ابتدا یک خودرو بمب‌گذاری شده را در مقابل مرکز نیروهای امنیتی کرد (آسایش) در منطقه دوار الصناعه و یک خودرو دیگر را نیز روبه روی مقر کردها در ورودی شهر حسکه منفجر کرد.

این اقدام در واقع تلاشی است از سوی داعش برای پاسخ به پیشروی‌های اخیر کردها در استان رقه در همسایگی حسکه و نیز جلوگیری از شکست‌های بعدی داعش در حسکه. داعش اوایل ماه جاری میلادی حملات گسترده‌ای را برای تصرف شهر حسکه مرکز استان انجام داد که با مقاومت ارتش سوریه این حملات ناکام ماند و تلفات زیادی به داعش وارد شد.

به گفته منابع سوری انفجارهای عصر دیروز موجب زخمی شدن 12 تن از نیروهای کرد شد.

همچنین انفجار سوم مرکزی را که نیروهای دولتی از آن به عنوان مقر خود در مرکز شهر حسکه استفاده می‌کنند هدف قرار داد که موجب کشته شدن 13 تن از نیروهای دولتی و 10 غیرنظامی شد.

این انفجار با استفاده از یک تانکر بمب‌گذاری شده انجام شد و ده‌ها تن زخمی نیز برجای گذاشت.

یکی از استراتژی داعش در نبردهای خود این است که در صورت شکست در یک جبهه، این گروه جبهه‌های متعددی را علیه دشمنان خود بازمی‌کند تا به این صورت فشار بر جبهه اصلی را بکاهد. داعش در دوهفته اخیر شکست‌های متعددی را در رویارویی با کردها در استان رقه تجربه کرده و مجبور به عقب نشینی تا 50 کیلومتری این شهر شده است.

انتهای پیام

کد N867482

وبگردی