آفتاب
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

طرح مجلس برای توقف مذاکرات هسته‌ای نیست

طرح مجلس برای توقف مذاکرات هسته‌ای نیست

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس کشورمان با اشاره به تصویب طرح جدید برای نظارت بر توافق احتمالی هسته‌ای گفت: مصوبه مجلس گره در حرکت مذاکره‌کنندگان هسته‌ای ایجاد نخواهد کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عباسعلی منصوری آرانی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی کشورمان در نشستی که عصر سه شنبه با حضور جمعی از خبرنگاران برگزار شد، با اشاره به پروتکل الحاقی گفت: قسمت ج ماده پنجم این پروتکل دارای ابهام است.

وی درباره تصویب طرح مجلس برای نظارت بر توافق احتمالی ایران و 1+5 گفت: طرح قبلی برای توقف مذاکرات هسته‌ای بود، خیلی تلاش شد که از تصویب آن طرح جلوگیری شود. علی لاریجانی رییس مجلس در این باره رایزنی‌های بسیاری کرد و بسیار موثر بود. طرح تصویب شده متوقف‌کننده مذاکرات هسته ای نیست.

این نماینده مجلس با بیان اینکه باید براساس قانون اساسی پروتکل الحاقی به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد گفت: ابهاماتی در پروتکل وجود دارد که می بایست کار کارشناسی انجام شود. افراد فنی باید به مجلس آمده و با اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت‌وگو و مذاکره کنند و اعلام کنند که چه اشکالاتی وجود دارد و چگونه می‌توان این اشکالات را برطرف کرد.

وی درباره اظهارات اخیر یکی از نمایندگان مجلس درباره اینکه پروتکل الحاقی خیانت و وطن‌فروشی است گفت: مجلس صدای یک فرد نیست. اظهار نظر جریان‌های مختلف را نباید کل مجلس بدانیم.

این نماینده مجلس گفت: در حال حاضر بسیاری از وزرا کارت زرد گرفته‌اند اما آیا آقای ظریف تاکنون کارت زرد گرفته است. این مساله نشان می‌دهد که اکثریت مجلس با وزیر خارجه است. ما تاکنون اظهارنظری درباره پروتکل الحاقی به معنای عام در مجلس نداشته‌ایم. باید بگذارید که مجلس کار کارشناسی خود را انجام دهد البته در این میان اقلیتی نیز وجود دارد که دیدگاه‌های خاص خود را دارند.

منصوری آرانی در ادامه با اشاره به وجود نقطه ابهام در پروتکل الحاقی گفت: سوال این است که چرا آمریکا این پروتکل را مشروط پذیرفته است. باید برای مجلس این ابهامات روشن‌سازی شود. ما تاکنون نشست تخصصی با تیم فنی نداشتیم. باید بنشینیم و واکاوی کنیم.

وی در پایان گفت: پروتکل الحاقی تنها برای ایران نوشته نشده است اگرچه نقاط مبهمی دارد اما نکات مثبت هم دارد.

انتهای پیام

کد N867368

وبگردی