آفتاب

«جان کری»: به دنبال گفتگوهای بسیار شفاف با چین هستم

«جان کری»: به دنبال گفتگوهای بسیار شفاف با چین هستم

وزیر امور خارجه آمریکا در نشست گفتگوهای سالانه اقتصادی و امنیتی آمریکا-چین گفت که به دنبال گفتگوهای بی پرده با چین در حوزه های امنیت سایبری، آزادی اینترنت و حقوق بشر است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی اِن تی وی، وزیر امور خارجه آمریکا در نشست گفتگوهای سالانه اقتصادی و امنیتی آمریکا-چین  گفت که به دنبال گفت و گوهای بی پرده با چین در حوزه های امنیت سایبری، آزادی اینترنت و حقوق بشر است.

«جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا امروز در سخنان خود در نشست گفتگوهای سالانه اقتصادی و امنیتی آمریکا-چین گفت: به دنبال گفت و گو های بسیار صریح با چین در زمینه های امنیت سایبری، آزادی اینترنت و حقوق بشر هستم.

«جو بایدن» معاون «باراک اوباما» رییس جمهور آمریکا نیز در سخنان شروع به کار این نشست گفت: علیرغم اختلافات شدید چین و آمریکا، جهان به همکاری ما با یکدیگر چشم دوخته است.

مذاکرات سالانه چین و آمریکا به مدت سه روز با حضور ۴۰۰ مقام چینی در واشنگتن امروز آغاز شد. 

این مذاکرات در حالی آغاز می شوند که چین و آمریکا دوران نسبتا پرتنشی را بواسطه مسائلی چون سرقت های سایبری، هزینه های نظامی چین، مناقشات دریای چین، استراتژی نظامی آمریکا، و مداخله آمریکا در تنش های میان چین و همسایگان آن سپری می کنند.

هر چند چین و آمریکا با یکدیگر در رقابت هستند، اما مبادلات اقتصادی آنها در سال به ۵۹۰ میلیارد دلار می رسد و البته در این میان چین به دلیل پائین نگه داشتن ارزش یوآن همواره در برابر آمریکا مازاد تجاری قابل توجهی را بدست می آورد و همین موضوع یکی از موراد اختلافی میان آمریکا و چین محسوب می شود. 

گفته می شود دو طرف در این مذاکرات به دنبال کاهش تنش ها هستند.

کد N867312

وبگردی