آفتاب

سازمان ملل گروه‌های تروریستی سوریه را مسئول جنایات جنگی دانست

سازمان ملل گروه‌های تروریستی سوریه را مسئول جنایات جنگی دانست

چند کارشناس سازمان ملل که تحقیقاتی را درباره جنایات جنگی در سوریه انجام داده‌اند با بر شمردن جنایات جنگی گروه‌های تروریستی در این کشور آنها را مسئول هدف قرار دادن غیرنظامیان دانستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، این کارشناسان در تحقیقات خود خاطرنشان کردند، گروه‌های تروریستی مسلح از جمله داعش به شکلی ویرانگر اقدام به اعمال محاصره علیه غیرنظامیان کرده و ساکنان مناطق محاصره شده را از غذا و دارو محروم ساخته و موجبات گرسنگی و سوءتغذیه آنها را فراهم آورده‌اند.

پائولو پینهرو، رئیس کمیسیون تحقیقات سازمان ملل به شورای حقوق بشر این سازمان گفت: گلوله‌باران مناطق غیرنظامی توسط گروه‌های مسلح غیر دولتی در سوریه شامل داعش، جبهه النصره و جیش الاسلام و دیگر گروه‌ها موجب ترس و وحشت مردان،‌ زنان و کودکانی که در مناطق تحت کنترل دولت سوریه زندگی می‌کنند، شده است.

سازمان ملل بر آورد کرده در جریان چهار سال جنگ داخلی در سوریه بیش از 220 هزار نفر کشته شده‌اند.

این کارشناسان سازمان ملل همچنین مدعی شدند که نیروهای دولتی سوریه نیز اقدام به محاصره برخی مناطق کرده و علیه غیرنظامیان از جمله در استان حلب از بمب‌های بشکه‌ای استفاده کرده و مرتکب جنایت جنگی شده‌اند.

به دنبال انتشار این گزارش از سوی کارشناسان سازمان ملل، حسام الدین علا، سفیر سوریه در این سازمان یافته‌های این گزارش برای متهم کردن دولت سوریه به هدف قرار دادن غیرنظامیان را رد کرده و گفت: گروه تروریستی داعش مرتکب قتل عام‌هایی در پالمیرا و نقاط مختلف شده و باعث مرگ و زخمی شدن صدها تن شده است اما به نظر می‌رسد این جرایم در این گزارش جایی نداشته‌اند.

انتهای پیام

کد N867261

وبگردی