آفتاب

نماینده ای که امضایش را از استیضاح فانی پس گرفت: انگیزه استیضاح سیاسی است

نماینده ای که امضایش را از استیضاح فانی پس گرفت: انگیزه استیضاح سیاسی است

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس گفت: استیضاح وزیر آموزش و پرورش که قرار است روز چهارشنبه برگزار شود، ناعادلانه است و استیضاح کنندگان انگیزه سیاسی دارند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شهلا میرگلوبیات از امضاکنندگان استیضاح علی اصغر فانی بوده اما پس از مدتی امضای خود را پس گرفته است. او در گفت و گو با خبرآنلاین انگیزه‌هایش برای امضا کردن طرح استیضاح و پس گرفتن آن را بیان کرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان اظهار کرد: از زمانی که من طرح استیضاح را امضا کردم تا اکنون که قرار است برگزار شود زمانی طولانی در حدود شش ماه گذشته است. یکی از دلایلی که من در آن زمان طرح استیضاح را امضا کردم مشکلاتی بود که در حوزه آموزش و پرورش شهرستان حوزه انتخابیه ام وجود داشت و دلیل دیگر مشکلاتی است که فرهنگیان کشور با آن مواجهند.

میرگلوبیات ادامه داد: اما الان دیدم که اولا چند ماه بیشتر به انتخابات نمانده و ثانیا یکی از دلایلی که آقای فانی نمی تواند مشکلات را حل کند، بودجه است که دولت باید آن را در اختیار وزارتخانه قرار دهد و یک وزیر از طرف خودش هیچ منابع مالی ای در اختیار ندارد.

وی خاطر نشان کرد: به هر حال یک سری از مشکلات به منابع مالی برمی‌گردد که دست وزیر نیست. در این زمینه استیضاح کنندگان مطرح می کنند که وزیر باید برای تامین منابع مالی پیگیری کند تا بتواند بودجه مناسبی را جذب کند. تا جایی که من متوجه شدم آقای فانی تلاش کرده منتها شرایط کشور به گونه ای است که کمبود منابع داریم. البته ما افزایش بودجه داشتیم اما به اندازه نیاز فرهنگیان نبوده است.

وی با تاکید براینکه استیضاح وزیر آموزش و پرورش عادلانه نیست، بیان کرد: مشکل تعدادی از استیضاح‌کنندگان تغییر مدیریت در استان یا شهرستان‌شان است که نمی تواند دلیل منطقی برای استیضاح باشد. این افراد مواضعشان بیشتر سیاسی است تا اینکه به دنبال حل مشکلات فرهنگیان باشند.

عضو کمیسیون بهدداشت مجلس با یادآوری اینکه یکی از دلایلی که استیضاح را امضا کرده مشکلات فرهنگیان بود، توضیح داد: هنوز هم معتقدم در حوزه فرهنگی و تربیت نیروی انسانی در حوزه آموزش و پرورش بسیار مشکل داریم اما این مشکل مربوط به یکی دو سال اخیر نیست و به بیش از 30 سال اخیر مربوط است.

میرگلو بیات با بیان اینکه اگر بخواهیم یک جامعه را اصلاح کنیم باید آموزش و پرورشش را اصلاح کنیم، اظهار کرد: زیرساخت های آموزش و پرورش در کشور ما به شدت نیاز به اصلاح دارد اما با استیضاح آقای فانی این مشکلات حل نمی شود و در شرایط کنونی اگر فرد دیگری هم کار را دست بگیرد نتیجه مثبتی عاید نمی‌شود.

29213

کد N867215

وبگردی