آفتاب
سرمدی در دیدار باسفیر مجارستان:

اتحادیه اروپا برای خاتمه دادن به اوضاع اسفبار یمن تلاش کند

اتحادیه اروپا برای خاتمه دادن به اوضاع اسفبار یمن تلاش کند

قائم مقام وزیر امور خارجه ایران با اشاره به اوضاع اسفبار یمن خواستار توجه و تلاش مضاعف مجامع بین‌المللی به‌ ویژه اتحادیه اروپا برای خاتمه دادن به این مصائب شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «گیولا پتو» سفیر مجارستان در کشورمان پس از پایان دوره مأموریت خود در ایران با مرتضی سرمدی قائم مقام وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

سرمدی قائم مقام وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با اشاره به سابقه خوب و تاریخی مناسبات ایران و مجارستان، بر ضرورت تقویت روابط دو کشور در ابعاد مختلف و در چارچوب همکاری‌های دوجانبه و در سطح اتحادیه اروپا تاکید کرد.

قائم مقام وزیر امور خارجه کشورمان با مرور تحولات خاورمیانه به‌ ویژه اوضاع اسفبار یمن خواستار توجه و تلاش مضاعف مجامع بین‌المللی به‌ ویژه اتحادیه اروپا برای خاتمه دادن به این مصائب شد.

 سرمدی ضمن قدردانی از تلاش‌های «گیولا پتو» در دوره مأموریت خود در ایران برای وی آرزوی موفقیت کرد.

«گیولا پتو» سفیر مجارستان در تهران نیز در این دیدار ضمن تشکر و قدردانی از همکاری بخش‌های مختلف وزارت امور خارجه و دیگر سازمان‌ها و نهادهای ایرانی با سفارت مجارستان در تهران طی دوره ماموریتش در جمهوری اسلامی ایران، گزارشی از مهمترین محورهای روابط دو کشور طی دو سال گذشته، بـرنامه‌ها و اهداف تعیین شده بـرای ارتقاء روابـط دوجانبه در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، تجاری، فرهنگی و دانشگاهی ارائه کرد.

کد N867211

وبگردی