آفتاب

ادعای جدید ساکاشویلی: کرملین به دنبال ماجراجویی جدید است

ادعای جدید ساکاشویلی: کرملین به دنبال ماجراجویی جدید است

فرماندار منطقه اودسا ادعا کرد، روسیه پس از اوکراین در حال تلاش برای ایجاد ماجرای دیگری در "بساباریا" و منطقه اودسا است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مخائیل ساکاشویلی، فرماندار منطقه اودسا بدون ارائه جزئیات بیشتری گفت: من متاسفم که این موضوع را مطرح می‌کنم اما این ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه است که اخیرا بیشتر به فکر بساباریاست تا کشور خودش.

ساکاشویلی ادامه داد: کرملین اکنون برنامه‌ای برای بساباریا در سر دارد و در تلاش است تا آنجا کاری بکند و این با توجه به این مساله است که اکثریت جمعیت مردم بساباریا کانال‌های تلویزیونی روسیه را می‌بینند.

وی با اشاره به استراتژیک بودن این منطقه و وجود جاده اوکراین به رومانی و اتحادیه اروپا در آن بر اهمیت این منطقه تاکید کرد.

بساباریا منطقه‌ای جغرافیایی در شرق اروپاست که در حال حاضر بین مولداوی و اوکراین تقسیم شده است. اوکراین نیز نوار باریکی از زمین‌های این منطقه در اطراف دریای سیاه را تحت کنترل دارد.

این منطقه پس از جنگ روس‌ها و ترک‌ها در سال 1806 تا 1812 به امپراتوری روس‌ها و بعدها نیز پس از جنگ جهانی دوم به اتحادیه جماهیر شوروی تعلق گرفت. پس از فروپاشی شوروی در سال 1991 دو جمهوری اوکراین و مولداوی این منطقه را بین خود تقسیم کردند.

انتهای پیام

کد N867200

وبگردی