آفتاب
با سخنرانی ابوترابی‌فرد؛

بیست و هشتمین سالگرد بمب‌باران شیمیایی سردشت برگزار می‌شود

بیست و هشتمین سالگرد بمب‌باران شیمیایی سردشت برگزار می‌شود

نماینده مردم پیرانشهر در مجلس از برگزاری مراسم بیست و هشتمین سالگرد بمب‌باران شیمیایی سردشت در 7 تیر ماه خبر داد.

رسول خضری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری ایسنا، با بیان این مطلب اظهار کرد‌: در این مراسم که در تاریخ اتفاق بمب‌باران شیمیایی سردشت برگزار می‌شود حجت‌الاسلام ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس و حسن قشقاوی معاون پارلمانی وزارت خارجه به نیابت از وزیر امور خارجه سخنرانی خواهند داشت، همچنین 5 نفر از نمایندگان در این مراسم حضور دارند.

وی با اشاره به محورهای برگزاری این مراسم اظهار کرد:‌ طرح دعوی و درخواست دیه از عاملین فروش این بمب‌ها در دادگاه لاهه، احراز جانبازی افرادی که در نوبت تاییدیه درصد جانبازی قرار دارند از جمله محورهای برگزاری این مراسم است.

نماینده مردم پیرانشهر در مجلس افزود: همچنین در صدد هستیم تا در تقویم رسمی کشور روزی با عنوان سالروز بمب‌باران شیمیایی سردشت و محکومیت سلاح‌های میکروبی و کشتار جمعی درج شود.

وی در ادامه اظهار کرد:‌ با توجه به سفر رئیس جمهور به استان آذربایجان غربی که بعد از ماه مبارک رمضان انجام می شود از وی درخواست داریم که دستور صدور اعطای مجوز منطقه آزاد تجاری به پیرانشهر و سردشت را اعطا کنند، زیرا این دو شهرستان دو شهر مرزی هستند که تنها 220 کیلومتر مرز مشترک با اقلیم کردستان دارند.

خضری در پایان اظهار کرد:‌ این مساله مطالبه دیرین مردم شهرستان‌های سردشت و پیرانشهر است که انتظار می‌رود رئیس جمهور به این مهم توجه کند و در سفر خود آن را لحاظ نماید و در هیات دولت قدم مهمی در راستای توسعه همه جانبه اقتصادی و اجتماعی و مبادلات مرزی جهت تامین معیشت مرز نشینان این دو شهرستان برداشته شود.

انتهای پیام

کد N867158

وبگردی