آفتاب

ندیمی:هدفم از امضای استیضاح تغییر وزیر نبود/ رفتن فانی مشکلی را حل نمی کند

ندیمی:هدفم از امضای استیضاح تغییر وزیر نبود/ رفتن فانی مشکلی را حل نمی کند

عضو شورای مرکزی فراکسیون رهروان ولایت می گوید: جلسه استیضاح وزیر آموزش و پرورش باید به بهترین شکل ممکن مدیریت شود.

ابوذر ندیمی در گفتگو با خبرآنلاین در خصوص استیضاح وزیر آموزش و پرورش که این هفته در صحن علنی مجلس بررسی خواهد شد، اظهار کرد: درباره استیضاح ها باید بگویم که به طور کلی بخشی از آن ها ناشی از عدم مفاهمه و گفتگو نکردن نمایندگان با وزراست.

 وی افزود: از آنجایی که من در هردو قوه کار کرده و علاوه بر نمایندگی مجلس در ادوار مختلف، زمانی هم معاون وزیر بودم، معتقدم 90 درصد مشکلات سر ننشستن‌هاست و زمانی که ما به عنوان نماینده با مسئولان اجرایی حرف نمی زنیم، تبدیل به سئوال،تذکر، تحقیق و تفحص و استیضاح می شود.

ندیمی با بیان اینکه من شخصا جزء کسانی بودم که استیضاح وزیر آموزش و پرورش را امضا کردم، خاطرنشان کرد: واقعیت این است که هدفم این نبود که وزیر تغییر کند، بلکه می خواستم بهانه ای برای طرح مشکلات فرهنگیان ایجاد شود. یعنی قصد استیضاح، قصد دعوا نیست، قصد بیان است و طرح مسائل و همچنین توجه به کانون های نگرانی و نارضایتی است.

وی با بیان اینکه باید از دولت حمایت می کردیم، حمایت می کنیم و در آینده هم حمایت خواهیم کردافزود: حمایت از دولت حمایت از مردم است و معنی ندارد که دولت مجلس دو کانون متضاد با یکدیگر باشند بلکه باید با هم هماهنگ باشند.

ندیمی ادامه داد: طبق آئین نامه برای پس گرفتن استیضاح نمی شود کاری نمی شود کرد ، پس بهتر است که ما خود جلسه استیضاح را به بهترین شکل ممکن مدیریت کنیم، چراکه در این استیضاح آقای فانی مظلوم واقع شده است.

وی تصریح کرد: فانی علت العلل مشکلات اموزش و پرورش نیست، البته ممکن است یک نفر قربانی شود اما با قربانی شدن، باید ببینیم چه چیزی بدست می آوریم. ما هدف مان از این چانه زنی و امضاء این نبود که فانی را بیندازیم ، نظرمان این بود که مشکلات فرهنگیان را از دو بعد کمبود و نابرابری به گوش مسئولان برسانیم اما اینکه فانی برود ولی شرایط تغییر نکند اتفاق مثبتی رخ نمی دهد بلکه ما اگر می خواهیم فانی برود یا بماند باید ببنیم چه تغییری اتفاق خواهد افتاد.

نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رفتن فانی فقط یک ضرب شصت است مشکلی را حل نمی کند در حالیکه باید سعی کنیم مسئله را حل کنیم و آن مسئله در ساختار، روش، اداره منابع و بودجه است.

29220

کد N867107

وبگردی