آفتاب
در واکنش به گزارش سازمان ملل؛

کاخ سفید: اسرائیل حق دارد از خود دفاع کند

کاخ سفید: اسرائیل حق دارد از خود دفاع کند

کاخ سفید در واکنش به گزارش سازمان ملل درباره جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در جنگ غزه، بار دیگر بر حمایت خود از این رژیم تاکید و اعلام کرد: اسرائیل حق دارد از خود دفاع کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از رادیو "سوا" آمریکا، جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید در واکنش به گزارش سازمان ملل و اتهام این رژیم به ارتکاب جنایات جنگی در جنگ اخیر غزه، گفت: واشنگتن سال گذشته و در جریان جنگ غزه حمایت خود از حق اسرائیل در دفاع از خود را اعلام و نیز نگرانی شدید خود را از سرنوشت ساکنان غزه که در درگیری‌ها گرفتار شده‌اند ابراز کرد.

وی افزود: در زمان جنگ آمریکا همه طرف‌ها را به تلاش برای حمایت از شهروندان بی‌دفاع و حفظ جان آنان تشویق کرد.

کمیته مستقل حقیقت یاب سازمان ملل روز دوشنبه نتایج تحقیقات خود را در گزارشی درباره جنایت‌ های جنگی اسرائیل در جنگ اخیر غزه منتشر و تاکید کرد که اسرائیل مرتکب اقداماتی شده که می‌توان آن را "جنایت جنگی" دانست. در همین راستا جنبش حماس در بیانیه‌ای از این گزارش استقبال و اعلام کرد: این گزارش به منزله محکومیت صریح رژیم اشغالگر و مستلزم محاکمه رهبران این رژیم در مقابل دیوان کیفری بین‌المللی و تمامی دادگاه‌های بین‌الملل به دلیل جنایت‌هایشان علیه مردم غزه است. در مقابل بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی از این گزارش انتقاد کرده و آن را "جانبدارانه" خواند. وی مدعی شد که اسرائیل هرگز جنایت‌های جنگی مرتکب نشده است.

انتهای پیام

کد N867083

وبگردی