آفتاب

پنجمین سفر رسمی ملکه انگلیس به آلمان

پنجمین سفر رسمی ملکه انگلیس به آلمان

ملکه انگلیس امروز (سه‌شنبه) در سفری رسمی به آلمان می‌رود و در طول اقامت خود از مکان‌های مختلفی از جمله اردوگاه کار اجباری «برکن - بلزن» دیدن خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، الیزابت دوم، ملکه انگلیس و شاهزاده فیلیپ، همسرش قصد دارند از اردوگاه کار اجباری «برکن- بلزن» دیدن کنند؛ جایی که آنه فرانک، خاطره‌نویس و مارکوت فرانک، خواهرش چند هفته پیش از آزادسازی این اردوگاه به دست نیروهای انگلیس در 15 آوریل سال 1945 میلادی کشته شدند.

ملکه الیزابت از نماد یادبود این دو خواهر بازدید کرده و با بازماندگان و آزادکنندگان این اردوگاه نازی‌ها دیدار خواهد کرد.

برنارد لوی 89 ساله که به عنوان یک سرباز جوان در آزادسازی این اردوگاه کمک کرده و ملکه الیزابت از وی خواسته تا در مراسم اهدای تاج گل شرکت کند، گفت: «بسیار شایسته و مناسب است که ملکه انگلیس به این اردوگاه برود. آموزش هولوکاست بسیار مهم است و بسیاری از کودکان امروز واقعیت آن را نمی‌دانند. رفتن ملکه به این اردوگاه به این واقعیت‌ها اعتبار بیشتری می‌بخشد.»

وی افزود: «بسیاری از افرادی که شاهد اقدامات وحشتناک در این اردوگاه بودند یا به عنوان زندانی زجر کشیده‌اند، تلاش کردند تا این تجربه‌ها را فراموش کنند اما الان متوجه شده‌اند که باید در این باره حرف بزنند. من نیز یکی از این افراد هستم. پس از 70 سال بیداری‌ای به وجود آمده از افرادی که می‌خواهند پیش از مرگ چیزی بگویند.»

ملکه الیزابت 89 ساله و همسر 94 ساله‌اش پس از رسیدن به آلمان برنامه بسیار فشرده‌ای دارند. ملکه الیزابت پس از یک سفر دریایی بر رود «اسپری» روز چهارشنبه با آنگلا مرکل، صدراعظم و سپس یوآخیم گائوک، رئیس‌جمهوری آلمان دیدار خواهد کرد. آنها روز پنج‌شنبه در فرانکفورت خواهند بود و با مردم در میدان اصلی این شهر دیدار می‌کنند.

این زوج سلطنتی قصد دارند روز جمعه با ساکنین برلین در میدان «پاریسر پلاتس» دیدار کرده و سپس برای بازدید از اردوگاه کار اجباری «برگن- بلزن» به ایالت نیدرزالکس سفر کنند.

ملکه الیزابت و شاهزاده فیلیپ در مه 1965، مه 1978، اکتبر 1992 و نوامبر سال 2004 میلادی نیز سفر رسمی به آلمان داشته‌اند.

انتهای پیام

کد N867053

وبگردی