آفتاب

تنش در جامعه دروزی اسرائیل و تهدید نتانیاهو به مجازات عاملان حوادث جولان

تنش در جامعه دروزی اسرائیل و تهدید نتانیاهو به مجازات عاملان حوادث جولان

به دنبال حمله دروزی‌های ساکن بلندی‌های اشغالی جولان به آمبولانس ارتش اسرائیل و کشته شدن دو تن از مخالفان سوری که برای معالجه در حال انتقال آنها به سرزمین های اشغالی بودند، تنش در جامعه دروزی اسرائیل بالا گرفته‌ و مسئولان تل‌آویو تهدید کرده‌اند که عاملان حمله به شدت مجازات می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، روز دوشنبه ساکنان دروزی روستای «مجدل شمس» در بلندی‌های اشغالی جولان سوریه یک آمبولانس ارتش رژیم صهیونیستی که در حال انتقال دو تن از مخالفان زخمی سوری برای مداوا در بیمارستان‌های اسرائیل بود را متوقف کردند و با این انگیزه که از اعضای جنبش النصره هستند، هر دوی آنها را به قتل رساندند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و موشه یعالون وزیر جنگ این رژیم تهدید کرده‌اند که عاملان حمله به آمبولانس و قاتلان مخالفان سوری به شدت مجازات خواهند شد.

پیش از این دروزی‌های ساکن سرزمین‌های اشغالی از معالجه مخالفان مسلح سوری در اسرائیل انتقاد کرده و از ارتش خواسته بودند تا هرچه سریعتر به این روند پایان دهد.

جبهه تروریستی النصره در حال حاضر روستای «الحضر» سوریه را که در نزدیکی جولان قرار دارد و پیشتر ساکنان آن را دروزی‌ها تشکیل می‌دهند، محاصره کرده است. این مساله به همراه قتل بیش از40 دروزی به دست النصره در ادلب موجب خشم و نگرانی دروزی‌های اسرائیل شده است.

طی هفته جاری درگیری‌های شدیدی در قنیطره رخ داده که در جریان آن النصره کنترل تپه‌های اطراف روستای الحضر را در دست گرفته است.

فرماندهی عالی دروزی‌های اسرائیل امروز در نشستی بدون حضور رهبران دروزی جولان، حوادث مجدل شمس را به شدت محکوم کردند و توقف چنین رفتارهایی از سوی دروزی‌ها را خواستار شدند. این امر باعث ایجاد اختلاف در جامعه دروزی اسرائیل شده است.

دروزی‌های ساکن سرزمین‌های اشغالی از نیروهای امدادرسانی می‌خواهند تا بررسی کنند که زخمی‌شدگانی که به داخل اراضی اسرائیل منتقل می‌شوند اعضای گروه‌های تندرو که دروزی‌ها در سوریه را تهدید می‌کنند، نباشند.

یک افسر دروزی در ارتش رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با روزنامه عبری‌زبان هاآرتص تهدید کرد که در صورت ادامه کمک اسرائیل به افراد مسلح و تندروها دروزی‌ها خدمت نظامی را ترک می‌کنند. شمار قابل توجهی از دروزی‌ها در ارتش اسرائیل مشغول خدمت هستند.

دروزی‌ یک فرقه قومی مذهبی در سوریه، لبنان، فلسطین و سرزمین‌های اشغالی است که از مذاهب توحیدی به شمار می‌آید. دروزی‌ها در مناطق مختلف سوریه به ویژه حماة، ادلب و سویداء ساکن هستند و در درگیری‌های سوریه همواره مواضع بی‌طرف داشته‌اند.

به دنبال کشته شدن دروزی های سوریه معاون وزیرخارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود که دولت این رژیم در حال بررسی امکان مهاجرت دروزی‌های سوریه به سرزمین‌های اشغالی است.

اخیرا روزنامه عبری زبان هاآرتص اعلام کرده بود که اسرائیل رسماً از آمریکا خواسته تا از دروزی‌های سوریه حمایت به عمل آورد.

انتهای پیام

کد N866940

وبگردی