آفتاب

پنتاگون ماهانه تا 400 دلار به مخالفان سوری تحت آموزش می‌دهد

پنتاگون ماهانه تا 400 دلار به مخالفان سوری تحت آموزش می‌دهد

پنتاگون اعلام کرده، به شورشیان سوری که تحت برنامه آموزشی ارتش آمریکا با ادعای کسب آمادگی برای مبارزه با گروه تروریستی داعش هستند، بر اساس نحوه مهارت‌ها، عملکرد و جایگاه آنها ماهانه 250 تا 400 دلار دستمزد می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، هنوز مشخص نیست که آمریکایی‌ها این حقوق را به چه تعداد از شورشیان سوری پرداخت می کنند. استیو وارن، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، چند روز پیش گفت که بالغ بر 200 شورشی در حال آموزش دیدن توسط ارتش آمریکا هستند. همچنین در خصوص 1500 نفر از این شورشی‌ها نیز فرآیندهای بررسی و نظارت تکمیل شده است. اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا در ماه مه گفت شورشیان سوری که در ماموریت تحت رهبری آمریکا شرکت کنند حقوق دریافت می کنند اما به رقم این حقوق اشاره‌ای نکرد.

الیسا اسمیت، یک سخنگوی پنتاگون گفت که این شورشیان تحت آموزش دستمزد دریافت می کنند. به ادعای مقامات آمریکایی حدود 6000 نفر داوطلب شده اند تا در طرح آمریکا برای آنچه که تشکیل نیروی نظامی میانه‌رو در سوریه خوانده شده شرکت کنند. وارن چند روز پیش گفت که این طرح به دلیل پیچیدگی‌هایی در زمینه بررسی صلاحیت داوطلبان و خارج کردن آنها از سوریه برای طی دوره آموزشی کندتر از آنچه که انتظار می رفت دنبال می شود.

اسکات رای، یک مقام نیروی دریایی آمریکا و دست اندرکار طرح آمریکا در سوریه گفت تعدادی از داوطلبان انصراف داده و یا کنار گذاشته شده‌اند.

رای خاطر نشان کرد، دلایل آنها برای کنار گذاشته شدن از این طرح شامل همه چیز همچون نداشتن اوراق هویت و همچنین قرار داشتن در زیر سن قانونی و مناسب نبودن برای طی این دوره آموزشی می شوند.

وی مشخص نکرد که چه تعداد از این داوطلبان از این طرح کنار گذاشته شده‌اند.

انتهای پیام

کد N866815

وبگردی