آفتاب

تلاش کامرون برای مطرح کردن مساله اصلاحات انگلیس در جلسه آتی اتحادیه اروپا

تلاش کامرون برای مطرح کردن مساله اصلاحات انگلیس در جلسه آتی اتحادیه اروپا

نخست‌وزیر انگلیس قصد دارد در نشست این هفته اتحادیه اروپا با وجود مساله بحران یونان درباره «مرحله بعد» اصلاح روابط کشورش با این اتحادیه بپردازد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، به گفته هل بودر، سخنگوی دولت دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس که متعهد شده روابط کشورش با اتحادیه اروپا را پیش از برگزاری رفراندوم خروج از این بلوک تغییر دهد، پیش از جلسه پیش‌روی اتحادیه اروپا با 20 تن از 27 رهبر اروپایی عضو دیدار کرده و یا گفت‌وگوی تلفنی داشته است. کامرون همچنین قرار است پیش از آغاز این نشست با هفت رهبر باقی‌مانده نیز گفت‌وگو کند.

بودر با اشاره به هدف کامرون جهت دیدار با سران کشورهای اتریش، بلغارستان، کرواسی، یونان، لیتوانی، پرتغال و مالت پیش از جلسه روز پنجشنبه اظهار کرد: تمرکز ما شورای اروپا و وارد کردن گفت‌وگوها به مرحله بعد است.

کامرون همچنین پیش از این نشست قرار است در آلمان با ملکه الیزابت دیدار کند؛ جایی که قرار است او درباره برنامه اصلاحاتی‌اش با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان نیز دیدار و گفت‌وگو کند.

مقامات انگلیسی می‌گویند، دخالت کامرون در بحث این جلسه اتحادیه اروپا ممکن است بر نتیجه مذاکرات درباره بحران یونان تاثیر بگذارد. اما کامرون مدت‌هاست که قصد دارد پیشنهاداتش را در اتحادیه مطرح کند.

با وجود اینکه نخست‌وزیر انگلیس همین یک ماه گذشته در انتخابات توانست به صورت غیرمنتظره‌ای پیروز شود، اکنون از سوی هم‌حزبی‌های محافظه‌کارش برای ارائه جزئیات بیشتر درباره اصلاحاتش تحت فشار است.

همچنین گمانه‌زنی‌ها درباره تاریخ برگزاری رفراندوم و سایه‌افکنی آن بر برنامه‌های اصلاحات داخلی کامرون افزایش یافته است.

برخی رسانه‌ها به نقل از منابع ناشناس در کابینه کامرون می‌گویند، دولت در حال بررسی احتمال برگزاری رفراندوم در پاییز 2016 است.

با این حال سخنگوی دولت با رد این گزارش‌ها گفت: گمانه‌زنی بیشتر، سروصدای بیشتر! بود، ادامه داد: کامرون امیدوار است این جلسه اتحادیه اروپا بتواند آغاز گفت‌وگوهای فنی‌ای باشد که چندین ماه ادامه خواهد داشت و ممکن است به راه‌حل‌های درباره شکایات انگلیس از این بلوک منتهی شود.

انتهای پیام

کد N866783

وبگردی