آفتاب

رئیس‌جمهوری چین با هدف تقویت روابط به انگلیس می‌رود

رئیس‌جمهوری چین با هدف تقویت روابط به انگلیس می‌رود

وزارت امور خارجه چین اعلام کرد، رئیس جمهور این کشور قرار است در ماه اکتبر سال جاری میلادی سفری رسمی به انگلیس انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسیا، یک مقام وزارت امور خارجه چین امروز (سه‌شنبه) گفت، سفر شی جینپینگ رئیس جمهور چین به انگلیس در ماه اکتبر سال جاری میلادی با هدف تقویت روابط دوجانبه چین با انگلیس و رساندن شراکت راهبردی فراگیر آنها به یک سطح جدید انجام می شود.

گوئو جینلونگ، یک عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین این اظهار نظر را در جریان یک سفر رسمی پنج روزه به انگلیس مطرح کرد.

گوئو گفت: چین و انگلیس از تعاملات سطح بالای اخیر خود در زمینه اقتصاد، تجارت، دارایی و فرهنگ نتایج مفیدی کسب کرده اند و دو کشور گفت و گوها و همکاری خوبی در زمینه امور بین المللی داشته اند.

وی افزود، چین خواهان همکاری با طرف انگلیسی به منظور افزایش هر چه بیشتر اعتماد سیاسی و همکاری عملگرایانه و همچنین پیشبرد توسعه سالم روابط چین-انگلیس به نفع مردم دو کشور است.

گوئو که دبیر کمیته شهری پکن در حزب کمونیست چین و شهردار سابق شهر پکن است گفت: پکن همچنین می خواهد همکاری سیاسی با طرف انگلیسی در حوزه های مربوطه را تقویت کند.

طرف انگلیسی نیز از جانب خود بیان داشته که ارزش های انگلیس در روابط با چین و توسعه روابط دوجانبه در سالهای اخیر تقویت شده اند.

انتهای پیام

کد N866734

وبگردی