آفتاب
اجمالی/ نوبخت در پاسخ به مهر:

پیش بینی نرخ بیکاری۱۰%درسال۹۴/تیم هسته‌ای باطرح مجلس تقویت می شود

پیش بینی نرخ بیکاری۱۰%درسال۹۴/تیم هسته‌ای باطرح مجلس تقویت می شود

سخنگوی دولت طرح هسته ای مجلس را در راستای حمایت از مذاکره کنندگان و تقویت جایگاه آنان در مذاکرات دانست وگفت:مسئله مذاکرات نه در حوزه قوه مجریه و نه مقننه است، بلکه در حوزه شورای عالی امنیت ملی است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد باقرنوبخت در نشست خبری امروز خود در جمع خبرنگاران، گفت: بانک مرکزی رشد اقتصادی ۳ درصد را برای سال ۹۳ اعلام کرد.

وی همچنین در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه با توجه به اقدامات دولت برای افزایش اشتغال در سال ۹۴ پیش بینی شما از نرخ بیکاری در سال ۹۴ چیست، گفت: بر اساس تلاشی که برای سرمایه گذاری انجام داده ایم، هر چه برای طرح های عمرانی سرمایه گذاری بیشتر کنیم، اشتغال بیشتر می شود.

وی افزود: تسهیلات پیش بینی ما در قانون ۵۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری از سوی دولت در طرح های عمرانی، ۱۰۳ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری از سوی شرکت های دولتی و ۷ تا ۸ هزار میلیارد تومان از محل منابع و اعتبارات آب های مرزی برای افزایش اشتغال است که اگر تسهیلات ۳۰۰ هزار میلیارد تومانی بانک مرکزی برای اشتغال نیز به این رقم ها اضافه شود، پیش بینی می کنیم که نرخ بیکاری ۱۰ تا ۱۰.۵ درصد ثابت بماند.

نوبخت در پاسخ به سئوال دیگر مهر درباره وجود شایعاتی مبنی بر تخلف آقای جهانگیری در دوران وزارتش در دولت اصلاحات، گفت: سعی نکنید تناظر یک به یک برای معاون اول ایجاد کنیم؛ چرا که اگر آقای جهانگیری در دوران وزارتش تخلف کرده بود، در این هشت سال که در این سمت قرار نداشتند، باید این موارد و تخلف ها مطرح می شد.

سخنگوی دولت همچنین در واکنش به طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته ای، گفت: موضوع مذاکرات هسته ای طبق اصل ۱۷۶ قانون اساسی در حوزه شورای عالی امنیت ملی است و آنچه که در این حوزه انجام می شود، با رصد مستمر این شوراست.

وی ضمن تشکر از نمایندگان، این طرح را در راستای حمایت از مذاکره کنندگان و تقویت جایگاه آنان در مذاکره با ۱+۵ دانست و گفت: مسئله مذاکرات نه در حوزه قوه مجریه و نه مقننه است، بلکه در حوزه شورای عالی امنیت ملی است، بنابراین این طرح مجلس با اصل ۱۷۶ قانون اساسی مغایرت دارد.

نوبخت همچنین در مورد الزام تیم مذاکره کننده هسته ای به ارائه گزارش به مجلس شورای اسلامی، گفت: تیم مذاکره کننده و دولت ارائه گزارش نه تنها به مجلس، بلکه به همه نهادها و همچنین مردم را از وظایف خود می دانند، اما ما به برخی از سئوالات نمی توانیم پاسخ دهیم چرا که قدرت مانور تیم مذاکره کننده را در مذاکرات کاهش می دهد.

سخنگوی دولت همچنین در خصوص استیضاح وزیر آموزش و پرورش، گفت: استیضاح و طرح سئوال حق مجلس است و ما افزایش طرح های استیضاح و سئوال از وزیران را نوعی ایجاد مانع مجلس برای دولت تلقی نمی کنیم، اما با شرایط سخت تحریم، اینکه ذهن وزرای کلیدی کشور معطوف به پاسخگویی به این نوع مسائل و سئوالات شود، درست نیست.

وی تاکید کرد: وزیر آموزش و پرورش نهایت تلاش خود را برای جلب اعتبارات دولت در راستای کمک و ارتقای رفاه فرهنگیان انجام داده و در این راستا کوتاهی نکرده است.

نوبخت با اشاره به کمبود منابع آبی و در پاسخ به این سئوال که آیا دولت قصد جیره بندی آب را دارد، گفت: آب هست ولی کم است، ما با مشکلات آبی مواجه هستیم و بارش نزولات جوی در اکثر استانها رشد منفی داشته است؛ لذا نیازمندیم که از انواع روش ها برای کنترل مصرف استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: تا الان جیره بندی کردن آب در دستور کار نبوده است، اما وزارت نیرو موظف است برای مدیریت منابع و مصارف آب، انواع روش ها را به کار گیرد.

ادامه دارد....

 

 

 

کد N866706

وبگردی