آفتاب

کتاب آداب و رسوم تهران قدیم چاپ می‌شود/تدوین تاریخ پرچم‌های ایران

کتاب آداب و رسوم تهران قدیم چاپ می‌شود/تدوین تاریخ پرچم‌های ایران

دو کتاب «پرسه در دارالخلافه» درباره آداب و رسوم تهران قدیم و «درفش ایران در روزگاران» شامل تاریخ پرچم های ایران به زودی توسط انتشارات کتاب سرا منتشر می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، «پرسه در دارالخلافه» عنوان کتابی است که داریوش شهبازی درباره آداب و رسوم تهران قدیم نوشته است. این کتاب یک مجموعه ۴ جلدی خواهد بود که توسط انتشارات کتاب سرا به چاپ می رسد.

در حال حاضر نسخه نهایی جلد دوم این کتاب به دست ناشر رسیده و مطالب مجلدات سوم و چهارم هم در حال ویرایش نهایی هستند. این کتاب شامل مستندات مکتوب و تصویری است و ناشر در نظر دارد تصاویر آن را با کیفیت مطلوب به چاپ برساند. به همین دلیل فرایند آماده سازی کتاب کمی طول خواهد کشید. آداب و رسوم، اماکن دیدنی، اولین کافه ها و کافی شاپ ها، رستوران ها و ... همگی از عناوینی هستند که در این کتاب درباره شان صحبت شده است. همه مجلدات این کتاب، مجوز چاپ گرفته اند و تا چندی دیگر به انتشار می رسند.

شهبازی همچنین مشغول نگارش مجموعه «فرهنگنامه جغرافیایی تاریخی ایران» است که قرار است در نهایت، یک مجموعه ۲۰ جلدی شود.  

کتاب دیگری که این ناشر در دست انتشار دارد، «درفش ایران در روزگاران» نام دارد که تاریخ پرچم های ایران از ابتدا تا آخرین پرچم را در بر می گیرد. این کتاب هم که چندی است مجوز چاپ را دریافت کرده، اثر سری سلیمانی است.

«درفش ایران در روزگاران» با مطالب،  تصاویر رنگی و کاغذ گلاسه منتشر می شود و در حال حاضر در دست گرافیست بوده و مراحل صفحه بندی را طی می کند.  

انتشارات کتاب سرا تا چندی دیگر کتاب «پادشاه سازان» با عنوان «King Makers» نوشته کارل ارنست مایر را با ترجمه کامل حلمی منتشر می کند. این کتاب درباره شکل گیری منطقه خاورمیانه است.

کد N866704

وبگردی