آفتاب
در نطق میان دستور،

منصوری آرانی: تضعیف تیم مذاکره کننده مخالف منافع ملی کشور است

منصوری آرانی: تضعیف تیم مذاکره کننده مخالف منافع ملی کشور است

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس ضمن تاکید بر لزوم حمایت از تیم مذاکره کننده گفت که تضعیف تیم مذاکره کننده مخالف منافع ملی کشور است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عباسعلی منصوری آرانی در نطق میان دستور خود در صحن علنی امروز (سه‌شنبه) با اشاره به راهبردهای مقام معظم رهبری در عرصه سیاست خارجی گفت: ایشان در بخشی از این راهبردها می‌فرمایند دیپلماسی یک جنگ است و همه دیپلمات‌های دنیا مشغول جنگ هستند. ارزش و تاثیر آن جنگ گاهی از جنگ‌های نظامی کمتر نیست بلکه بیشتر است. با عنایت به این بیانات ما باید در برخی اقداماتی که انجام می‌دهیم تجدید نظر کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به این بیانیه در حال حاضر که مشغول مذاکرات هسته‌ای هستیم باید از تیم مذاکره کننده حمایت کنیم و نباید آنها تضعیف شوند که این رویکرد مخالف منافع ملی است. بر این اساس برخی حرکت‌ها که در بعضی مجامع و توسط برخی اشخاص انجام می‌شود، مغایر با رهنمودهای مقام معظم رهبری است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه با اشاره به اصل 147 قانون اساسی در ارتباط با ارتش گفت: طبق این اصل دولت باید در زمان صلح از افراد و تجهیزات فنی و ارتش در کارهای امدادی، آموزشی، تولیدی و جهاد سازندگی با رعایت کامل موازین استفاده کنند و در حدی که به آمادگی رزمی ارتش آسیبی وارد نشود.

منصوری آرانی در ادامه با قدردانی از ستاد کل نیروهای مسلح برای اجرای طرح سربازان غایب ابراز امیدواری کرد که این طرح وسیع‌تر و خرید سربازی به صورت قسطی انجام شود.

وی با بیان این که بیش از 70 درصد از سربازان غایب جزو اقشار کم بضاعت هستند گفت: ‌باید کمک کنیم که قشر بیشتری از افراد بتوانند از طرح خرید سربازی استفاده کنند؛ البته می‌توان با عنایت به تاکیدات رهبری در مورد تولید ملی طرح دیگری را ستاد کل در دستور کار قرار گیرد.

وی توضیح داد: ستاد کل می‌تواند با در دستور کار قرار دادن موضوع چابک‌سازی از سربازان در کارهای تولیدی بزرگ و شخصی همچون زمین کشاورزی و حتی کارگاه قالی‌بافی استفاده کنند به طوری که با آنها قرارداد ببندد و از این افراد برای کمک بخش تولید استفاده کنند.

منصوری آرانی تاکید کرد که باید سرباز حرفه‌ای در دستور کار قرار گرفته و از سرباز اجباری فاصله گیریم. از ستاد کل نیروهای مسلح درخواست دارم که روی این موضوع تامل بیشتری کند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس همچنین با بیان این که باید برای ارتقاء حقوق بازنشستگان نیروهای مسلح و ارتش که بسیاری از آنها جزو طراحان در جنگ و درجه‌داران هستند، گفت:‌ در حال حاضر حقوق این افراد پایین است که در این رابطه با وزیر دفاع نیز صحبت کردم که ایشان گفتند که دولت لایحه‌ای را در این راستا در دستور کار قرار دارد درخواست ما تسریع در این روند است.

وی گفت: با این اقدام ما می‌توانیم تا حدودی قدردان کسانی که در جنگ بودند باشیم تا آنها به حق و حقوق خود رسیده و حداقل با کسانی که امروز بازنشسته می‌شوند از لحاظ دریافتی یکی شود.

منصوری آرانی همچنین با تاکید بر لزوم بهبود وضعیت بازنشستگان آموزش و پرورش خواستار اجرای تمهیداتی برای بهبود وضعیت کشور شد و گفت که با جلوگیری از پارتی‌بازی، فساد اداری و جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق و غیر ضروری در کنار حمایت از تولید داخل می‌توان شاهد تغییری در وضعیت کشور بود.

نماینده مردم کاشان در پایان خواستار اجرای برنامه‌هایی برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی در کشور به خصوص در حوزه انتخابی‌اش و توجه به وضعیت توریسم شد.

انتهای پیام

کد N866658

وبگردی