آفتاب
ولایتی در دیدار وزیر کشور سوریه:

هفته آینده تحولی در روابط بین ایران، عراق و سوریه انجام می‌شود

هفته آینده تحولی در روابط بین ایران، عراق و سوریه انجام می‌شود

علی‌اکبر ولایتی تاکید کرد: انتظار داریم در هفته آینده تحولی در روابط منطقه‌ای بین سه کشور ایران، عراق و سوریه انجام شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سرلشگر محمد الشعار وزیر کشور سوریه صبح امروز (سه‌شنبه) با علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار و گفتگو کرد.

در ابتدای این دیدار ولایتی با بیان اینکه روابط ایران و سوریه برادرانه است و همچنان ادامه دارد، اظهار کرد: رابطه بین ایران با عراق نیز صمیمی و برادرانه است و عراق و سوریه بخش مهمی از بین‌النهرین را تشکیل داده‌اند و تاریخ تمدن مهمی دارند.

وی افزود: بر اساس آنچه که امروز صورت گرفته است، انتظار داریم که طی هفته آینده یک تحول در روابط منطقه‌ای بین سه کشور ایران، عراق و سوریه انجام شود.

محمد الشعار: تروریست های نام های مختلف اما هدف واحد دارند

وزیر کشور سوریه در ادامه این دیدار با ابلاغ سلام بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه به مقام معظم رهبری و ملت ایران، تاکید کرد: ایران همواره در کنار ما ایستاده است و در یک سنگر علیه تروریسم می‌جنگد. ما اولین کسانی بودیم که نسبت به خطر تروریسم هشدار دادیم.

سرلشگر محمد الشعار ادامه داد: مایلیم از سلامتی مقام معظم رهبری اطمینان حاصل کنیم و امیدواریم ایشان همچنان بتوانند رهبری ایران را ادامه بدهند.

وی با اشاره به دیدارهای خود طی روز گذشته با عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور و سید محمود علوی وزیر اطلاعات، گفت: ما دیروز در این دیدارها، یادداشت‌های همکاری امنیتی برای مبارزه با تروریسم امضا کردیم.

وزیر کشور سوریه تصریح کرد: تروریسم موضوعی است که امروز جهان را به خود مشغول کرده است و ما شاهد هستیم که تروریست‌ها در خاک سوریه، تمدن و تاریخ این کشور را هدف قرار داده‌اند.

سرلشگر محمد الشعار افزود: ما بیش از ۴.۵ سال پیش نسبت به خطر تروریسم هشدار داده بودیم و برادران ایرانی ما در هشدار نسبت به خطر این آفت در منطقه با ما شریک بودند.

وی با بیان اینکه نامگذاری تروریست‌ها متعدد است اما دارای یک هدف واحد هستند، گفت: هدف آنها، نابودی سوریه و دارایی‌های این کشور و ارائه سوریه به عنوان یک لقمه آسان به اسرائیل است.

 

کد N866248

وبگردی